نشست "رؤیت پذیری هلال ماه‌های رمضان و شوال سال ۱۴۴۲ هجری قمری" در قم برگزار شد

نشست علمی "رؤیت پذیری هلال ماه‌های رمضان و شوال سال ۱۴۴۲ هجری قمری" در مرکز انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،نشست علمی "رؤیت پذیری هلال ماه‌های رمضان و شوال سال ۱۴۴۲ هجری قمری" عصر پنجشنبه با حضور جمعی از علما و روحانیون، کارشناسان و صاحبنظران و اعضای دفاتر مراجع عظام تقلید، با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی در مرکز انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین فلاح زاده ،رئیس مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در این نشست گفت: رؤیت هلال به لحاظ فقهی دارای ابعاد و زوایای گوناگونی است و با توجه به وجود برخی اعمال واجب، چون روزه داری در ایام خاصی از ماه‌های قمری این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

او با بیان این که هرکس باید به فتوای مرجع خود عمل کرده و این گونه نیست که دو نفر در یک مسئله فقهی باید متحد عمل کنند، گفت: هنگامی که فتوای مراجع عظام متفاوت است، عمل مقلدان نیز متفاوت خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: مسئله مهم اینجاست که باید در جامعه فرهنگسازی شده و همه بدانند که مسائل فقهی قابل دست اندازی نبوده و قرار هم نیست بر سر اختلاف نظر‌های فقهی، دعوایی پیش بیاید و همه علما و مؤثران باید در این مسیر کمک و یاری کنند.

او با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال آگاه سازی مردم بوده و فرموده‌اند که نمی‌شود عقیده همه مردم به یک روز به عنوان عید فطر باشد، گفت: قرار بر این است که ضمن احترام به فتاوای مجتهدان چندین اطلاعیه صادر و نماز عید رسمی در روز‌های مختلف انجام نشود و برخی مسائل در جهت رعایت مصالح اسلامی به یک روند مشترک برسند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار