اجرای طرح ضیافت الهی در امامزادگان استان کرمان

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان از اجرای طرح ضیافت الهی در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمان، گفت: در همه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تصمیم گیری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، فصل الخطاب است و بر اساس آن دستورالعمل‌ها برنامه ریزی‌ها انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه میهمانی بزرگ خدا و ماه مناجات، دعا و توسل به درگاه احدیت است، افزود: بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقای فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات مدنظر اوقاف و امور خیریه استان است.

حجت الاسلام فاطمی، آخرین تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا را فصل الخطاب تصمیم گیری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اعلام کرد، و بیان داشت: با توجه به شرایط ویژه کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا و تغییر روزانه رنگ بندی شهرستان‌ها این معاونت اقدام به طراحی جدول اقدام فعالیت‌های طرح ضیافت الهی بر اساس هر یک از رنگ بندی‌ها کرده است و در صورت تغییر رنگ هر یک از شهرستان‌ها در ماه مبارک رمضان، برنامه‌ها بر اساس وضعیت جدید تغییر خواهد کرد.

او تصریح کرد: در همه رنگ بندی‌های کرونایی، درب‌ها و صحن امامزادگان باز بوده و امکان حضور زائرین در فضا‌های روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به ویژه در لیالی و سحر‌های ماه مبارک رمضان وجود دارد.

حجت الاسلام فاطمی زمان اجرای طرح ضیافت الهی را از ۲۵ فروردین ماه لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد، و افزود: در ابتدای طرح نظافت و ضدعفونی ضریح و شبستان، قفسه‌های قرآنی، مفاتیح، رحل، جامهری، محوطه و صحن با هماهنگی مسئولان بهداشت و نیرو‌های بسیجی و جهادی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری کلیه برنامه‌ها اعم از نماز جماعت، برنامه‌های مذهبی و جلسات قرآنی در شهر‌های آبی و زرد کرونایی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در صورت مساعد بودن هوا در صحن بقاع متبرکه اجرا می‌شوند.

حجت الاسلام فاطمی رعایت حال همسایگان مساجد و بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان را از اصول اخلاقی و اعتقادی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و تصریح کرد: با رعایت این نکته اخلاقی، پخش تلاوت قرآن، اذان، ادعیه ومناجات سحرگاهی از ماذنه‌های مساجد و بقاع صورت می‌گیرد.

او اجرای برنامه‌های ترتیل خوانی، جزء خوانی و برگزاری جلسات تفسیر در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان اعلام کرد و افزود: در اجرای برنامه‌های قرآنی سعی شده است از قاریان و مفسران برجسته استفاده شود.

حجت الاسلام فاطمی، تعظیم شعائر دینی و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان را از مهمترین اقدامات در طرح ضیافت الهی دانست و تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه خدیجه مادر امت، جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، برپایی کاروان جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی به صورت خیابانی با عنوان نسیم کرامت، افطاری ساده، مراسم شب‌های قدر و شهادت و شام غریبان امیر مؤمنان حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) از دیگر برنامه‌های این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان از آماده سازی بقاع متبرکه برای اجرای نماز عید سعید فطر خبر داد و افزود: نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه دارای ظرفیت لازم و تنها با صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

او بیان کرد: برگزاری برنامه‌های فوق در شهر‌های آبی و زرد با حضور زائران و مجاوران و در شهر‌های نارنجی و قرمز بدون حضور جمعیت اجرا خواهد شد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هر صورت الزامیست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.