مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان:

سرمازدگی، بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به کشاورزان کرمان خسارت زد

سعیدی گفت: امسال سرمازدگی، ۸ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان کرمان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سعیدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی استان کرمان در فروردین ماه  امسال گفت: روز‌های ۱۵ تا ۱۸ فروردین ماه بر اثر نفوذ هوای سرد جریانات شمالی و کاهش محسوس دما تا ۱۰ درجه، خسارت وسیعی به محصولات زراعی و باغی استان کرمان وارد شد.

او افزود: حدود ۷ هزار و ۵۴۵ هکتار از محصولات مزارع و ۲۰۳ هزار هکتار از محصولات باغی در سطح استان  کرمان دچار سرمازدگی شده‌اند که براساس ارزیابی انجام شده ارزش ریالی آن ها  ۸ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

سعیدی تصریح کرد: عمده خسارت ها مربوط به محصولات پسته و گردو است که مراتب از سوی وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال پیگیری است تا در کمترین زمان ممکن  اقدامات لازم برای جبران خسارت‌ها صورت گیرد.

او با اشاره به سفر رئیس صندوق بیمه کشاورزی به استان و بازدید از خسارت‌های وارده بیان کرد: در مرحله اول ارزیابی، برآورد از سوی کارشناسان شهرستانی و فرمانداری‌ها انجام می‌گیرد تا بعد از جمع‌بندی استان به سازمان مدیریت بحران و سپس سازمان برنامه و بودجه و هیئت وزیران ارسال شود.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار