رونمایی از تمبر یادبود "سیمین و جلال" در آینده‌ای نزدیک

تمبر یادبود دو قطعه‌ای "سیمین و جلال" ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با یکصدمین سالروز تولد سیمین دانشور رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن عمیدی رئیس موزه ارتباطات و عضو شورای تمبر کشور اظهار کرد: "به همت موزه ارتباطات، شورای عالی تمبر و خانه موزه سیمین و جلال به مناسبت صدمین سالروز تولد سیمین دانشور، تمبر یادبود سیمین و جلال در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در محل زندگی این دو نویسنده که امروز خانه موزه سیمین و جلال نام گرفته است، رونمایی خواهد شد."

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست با بیان اینکه رویکرد جدید شورای عالی تمبر برگرفته از تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در احیای جایگاه تمبر است، افزود: در همین راستا محوریت انتخاب موضوعات تمبر، فرهنگ، ادبیات، تاریخ، هنر و میراث ماندگاری است که هویت سرزمین ایران را در برگرفته است.

وی رونمایی از این تمبر را رویدادی ارزشمند خواند و بیان کرد: سیمین دانشور و همسرش جلال آل احمد، دو نویسنده و مترجم ایرانی که آثار زیادی از آن‌ها به جای مانده است، راهی جدید را در تاریخ نگارش ادبیات فارسی به وجود آورده اند، از این رو نگهداشت یاد و خاطره این فرهیختگان و معرفی آن‌ها به جهان امری حائز اهمیت و ضروری است.


بیشتر بخوانید


این عضو شورای عالی تمبر افزود: به دلیل محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این برنامه از صفحه اینستاگرام شرکت ملی پست و موزه ارتباطات به صورت زنده پخش خواهد شد.

جلال آل احمد روشنفکر، نویسنده، منتقد ادبی و مترجم ایرانی و همسر سیمین دانشور بود. این نویسنده در دهه ۱۳۴۰ به شهرت رسید و در جنبش روشنفکری و نویسندگی ایران تاثیر بسزایی گذاشت.

گفتنی است همسر وی سیمین دانشور نیز نخستین زن داستان‌نویس ایرانی بود که آثاری ارزشمند در ادبیات فارسی معاصر خلق کرد از آثار بسیار ماندگار و در واقع شاهکار ادبی وی می‌توان «سووشون» را نام برد که به زبان‌های مختلف چاپ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار