فولادهای گمشده پیدا شدند؟!

سرپرست معاونت معادن وزارت صمت گفت: هیچ فولادی گم نشده و رقم ۲.۶ میلیون تن اعلام شده درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کشاورز سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اظهار کرد: از شما و اصحاب رسانه درخواست دارم تا پیش از رسانه‌ای کردن سوال کنید؛ ۲.۶ میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

او افزود: ظرفیت اسمی تولید شمش خام ۴۰ میلیون تن بوده که ۲۹ میلیون تن تولید واقعی ما بوده است. میزان مصرف ما ۲۲.۲ میلیون تن و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است؛ پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن است. میزان صادرات شمش خام ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به کف واحد‌های تولیدی مربوط است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما در سال ۹۹ در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد. صادرات هم حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

کشاورز گفت: ما مسئولیت تامین واحد‌های تولیدی صنعتی را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.


بیشتر بخوانید:

فرصت سوزی در صادرات فولاد/ افزایش ظرفیت تولید فولاد تا ۲۵ میلیون تن در سال


این مقام مسئول در پایان گفت: برای واحد‌های بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ای برای واحد‌های تولید فولادی تعریف شده است. واردکنندگان و نوردکنندگان ترد که در اصطلاح زیر پله‌ای فعالیت می‌کنند؛ نمی‌توانند مدیریت شوند چرا که آماری از فعالیت آن‌ها در دسترس نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
گم نشد داده شرکتها تو انبارشون نگه دارن که بهانه نداشته باشن اهن رو گران کنن میبینید اهن هم اصلا گران نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
با کم کردن ظرفیت تولید مشکل حل شد .....!!!
آخرین اخبار