جای مدال المپیک در ویترین کاپیتان تیم ملی کاراته خالی است

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته ایران در المپیک توکیو غایب است.

به گزارش  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  ذبیح الله پورشیب کاپیتان ایلامی پر افتخار تیم ملی کاراته ایران هرگز دلش نمی‌خواست جزو افرادی باشد که با وجود کسب سهمیه المپیک به دلیل قوانین دست و پا گیر و عجیب فدراسیون جهانی کاراته، نتواند به المپیک توکیو برسد.

پورشیب که در ۲ تورنمت گذشته کاراته وان پرتغال و ترکیه توانست به مدال طلا برسد، حالا به واسطه ادغام وزن مثبت و منفی ۸۴ کیلوگرم در المپیک، باید با این رقابت‌ها خداحافطی کند چرا که آکتاش بازیکن ترکیه‌ای هم وزن او در رقابت‌های قهرمانی اروپا توانست از پورشیب عبور کند و رتبه اول منفی ۸۴ کیلوگرم را از آن خود کند. حالا هم در جدال تمام ایرانی کسب سهمیه المپیک، به واسطه صدرنشینی سجاد گنج زاده در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم، سجاد راهی المپیک توکیو شد.

کاراته که شاید اولین و آخرین حضور خود در المپیک را تجربه کند، حالا با غیبت یکی از برترین کاراته کا‌رهای جهان رو به رو است. پورشیب  به همراه تیم ملی کاراته ۳ بار پیاپی به عنوان قهرمانی جهان در مسابقات پاریس ۲۰۱۲, لینز ۲۰۱۶ و مادرید ۲۰۱۸ رسید. او صاحب مدال طلای ارزشمند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ و گردن آویز برنز در بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال ۲۰۱۸ شد.  

مدال طلای تاشکند ۲۰۱۹ و بازی‌های جهانی ۲۰۱۷,  مدال نقره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی ۲۰۱۳ و المپیک هنر‌های رزمی از دیگر افتخارات کاپیتان تیم ملی کاراته ایران است.

حسن روحانی مربی تیم ملی کاراته در گفت و گو با خبرنگار ما درباره غیبت کاپیتان تیم ملی در المپیک توکیو اظهار داشت: راه نیافتن پورشیب به المپیک توکیو غم انگیز است و بانی این اتفاق قوانین عجیب و غریب فدراسیون جهانی کاراته بود. گرچه نتایج حریفانی مانند آکتاش ترکیه‌ای و اضافه کردن امتیازاتش در مسابقات قهرمانی اروپا در رنکینگ جهانی موثر بود، اما نبود پورشیب در المپیک واقعا ناراحت کننده است.  

او افزود: من شاهد تلاش‌های پورشیب بودم و دیدم که خود را از سطح B به سطح A رساند، از مصدومیت ها، جسارت و جنگندگی اش اطلاع دارم. واقعا امیدوارم به دید یک بازیکن المپیکی به او نگاه شود. از طرفی گنج زاده بسیار بازیکن فنی و باهوشی است و می‌داند چه زمانی باید از چه تکنیکی استفاده کند. سجاد در وضعیت ایده آلی است و ان شا الله بهترین توان خود را برای المپیک می‌گذارد.

کاپیتان تمام نشدنی تیم ملی کاراته  تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک انجام داد و حتی اگر در توکیو غایب باشد، نام او به عنوان یکی از برترین‌های این رشته در تاریخ کاراته ایران و البته جهان ثبت شده است. امید است مسئولان ورزشی کشور با وجود اینکه امتیازات او حتی از بازیکنان برجسته وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم هم بیشتر است، برای حمایت از این قهرمان تمهیدات ویژه‌ای در نظر بگیرند.

مطمئنا سجاد گنج زاده که تا به امروز لرزه به تن تمام حریفان انداخته است، با کسب تمام افتخارات و مدال‌های ارزشمند خود، یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های کسب مدال در المپیک توکیو خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار