طالبان مسئول آتش سوزی بازار‌های ننگرهار است

مقام‌های ننگرهار می‌گویند که طالبان بازار‌های ولسوالی اچین را به آتش کشیده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید گروه طالبان بازار‌های ولسوالی اچین ولایت ننگرهار را به آتش کشیده است.

سخنگوی والی ننگرهار گفت که طالبان هفته گذشته اموال دکان‌داران را در دره پیشی ولسوالی اچین غارت کرده‌اند و بازار‌ها را آتش زده‌اند.

خوگیانی گفت که با آتش‌زدن این بازار‌ها از سوی طالبان مردم با مشکل جدی روبه‌رو شده‌اند. او افزود که خسارات هنگفت مالی به فروشندگان محلی از آتش‌سوزی این بازار‌ها وارد شده است.

او اعلام کرد والی ننگرهار این عمل طالبان را خلاف اصول اسلامی خوانده و از نیرو‌های امنیتی به دلیل پاک‌سازی بازار ولسوالی از وجود طالبان قدردانی کرده‌اند.

گروه طالبان تاکنون درباره ادعای سخنگوی والی ننگرهار چیزی نگفته است.

اچین از ولایت‌های ناامن ننگرهار است که نیرو‌های طالبان در نقاط مختلف آن فعالیت گسترده دارند. این منطقه همچنین یکی از نخستین پایگاه‌های شاخه خراسان داعش محسوب می‌شد. پیش از این آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، بزرگ‌ترین بمب غیراتمی خود موسوم به «مادر تمام بمب‌ها» را در این ولسوالی آزمایش کرد، با این حال، اچین همچنان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش باقی ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.