جلیلی:

چهار طرح اساسی را برای سه دهک پایین جامعه طراحی کرده‌ایم/ تلاش دولت برای مهار کرونا خوب بوده اما کافی نیست

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در کشور موضوعات مختلفی داریم که مردم مشتاق هستند نظرات نامزد‌ها را درباره آن بدانند.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه‌های انتخاباتی خود در سازمان صدا و سیما، اظهار کرد: امروز در کشور موضوعات مختلفی داریم که مردم مشتاق هستند نظرات نامزد‌ها را درباره آن بدانند.

وی افزود: ۲۵ درصد از جامعه ما در روستا‌ها هستند، اما سوالی در این خصوص مطرح نشده، تا کنون در خصوص برنامه‌های نامزد‌ها برای کرونا و نظام سلامت پرسیده نشده است و یک سوال هم  درباره جوانان و برنامه برای ورزش جوانان پرسیده نشده است.

جلیلی در خصوص برنامه‌های خود برای مبارزه با گرانفروشی، گفت: این موضوع گرانفروشی یکی از سوالات پرتکرار است که هر بار درباره پرسیده می‌شود، بارها مفصل در این خصوص توضیح دادم. جدا از بحثی درباره تورم وجود دارد، در خصوص گرانفروشی باید نظارت چرخه کالا از تولید تا مصرف توسط دولت انجام شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های خود برای رفع مشکلات دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: این سوال هم پرتکرار است، چهار طرح اساسی را برای ۳ دهک پایین جامعه طراحی کرده‌ایم و این گروه باید سهم خود را از انرژی داشته باشد و مدیریت آن را نیز برعهده خودشان باشد، طرح بعدی هم مربوط به اختصاص سبد کالاست که به دهک‌های پایین جامعه داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح بعدی هم، طرح سفر است؛ در این طرح بر اساس محاسبات صورت گرفته، می‌توان برای دهک‌های پایین جامعه فرصت سفر را به شکل مناسب فراهم کرد، طرح بعدی هم در بحث نظام سلامت و باید برنامه جدی داشته باشیم تا آحاد جامعه در مسیر سلامت کم ترین مشکل و بیشترین استفاده را ببرند.

جلیلی درباره سفرهای استانی خود هم بیان کرد: ۸ سال است در دولت سایه شهر به شهر، استان به استان رفته ام، تمام ۳۱ استان را رفتم و عمده شهرک های صنعتی را بازدید داشتیم و با اصناف جلسه برگزار کردیم. مسائل کشور با نمایش حل نمی شود، اینکه حالا برای تبلیغات بخواهیم به شهرهای مختلف برویم که مشکل مردم حل نمی شود. برنامه برای اداره کشور یک شب نوشته نمی شود، باید از تمام مسائل کشور اطلاعات کافی داشت؛ در اداره کشور سفرهای استانی وقتی مفید است که با یک برنامه بدانیم چه چیزی قرار است حاصل شود.

وی در خصوص دعوت خود از سایر نامزدها به مناظره، تصریح کرد: مردم می‌خواهند تصمیم بگیرند و فردی را انتخاب کنند، هرچه صحبت های بین نامزدها بیشتر شود و شفاف تر و دقیق تر صحبت کنند انتخاب مردم راحت تر می شود؛ چرا که وقتی صحبت از جمهوریت می‌کنیم یعنی مردم باید بیایند انتخاب کنند و باید کمک کنیم جامعه تقویت شود. ضعف های مناظراتی در برنامه صدا و سیما وجود دارد و در مدت کم باید نظر بدیم، گاهی نظر من با سایر نامزدها متفاوت است؛ به همین دلیل باید بنشینیم و با نامزد مربوطه مناظره کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه های برای واکسیناسیون عمومی کرونا ویروس گفت: در برنامه ای که تحت عنوان روایت نظام سلامت ضبط و منتشر کردیم به این موضوع پرداختیم، کرونا جامعه ما را در ابعاد مختلف درگیر کرده است، به همین دلیل باید برای کرونا برنامه جامع داشته باشیم، حتی اگر صحبت از موضوع مقابله با کرونا با واکسن مطرح می شود باید در این حوزه جهش داشته باشیم؛ چراکه ظرفیت های خوبی در کشور داریم، یکی از ظرفیت های خوب کشور تولید واکسن است که  می‌تواند ظرفیت خوبی برای تولید واکسن و صادرات آن به دنیا ایجاد کند و جامعه خود ما هم تامین شود، با متخصصان زیادی درخصوص این موضوع رایزنی انجام دادیم و تلاش های دولت خوب بوده؛ اما کافی نیست و میتوان شیوه هایی را به کار برد که در تولید واکسن پیشتاز باشیم.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار