تنور داغ انتخابات در استان فارس

هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نزدیکتر می‌شویم فضای انتخابات در استان فارس و کلانشهر شیراز نیز گرمتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است که در این راستا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از جهات گوناگون مورد توجه ویژه قرار دارد.

مقام معظم رهبری میفرمایند: انتخابات فرصتی بسیاربزرگ است و نباید این فرصت را از دست داد.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مردم تلاش دارند تا با آگاهی و هوشیاری کامل در انتخابات حضور داشته باشند. فضای مجازی و صدای پیامک‌ها در صفحات مختلف فضای مجازی (واتساپ و تلگرام) لحظه به لحظه تکرار می‌شود و تنور انتخاباتی بیشتر از هر زمان دیگر به اوج خود رسیده است. همچنین کاربران مجازی هم با چالش‌های انتخاباتی، آمادگی خود رابرای حضور دوباره در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح نشان می‌دهند.

استفاده از عکس نامزدها، ساخت کلیپ از زندگینامه، فعالیت و برنامه هایشان که انتقاد و تائیدهای زیادی نیز به دنبال دارند امروز به یکی از مهم ترین برنامه ها در فضای مجازی تبدیل شده است.

یکی از مهترین موضوعات داغ انتخابات بستن لیست است. با انتشار اسامی نهایی کاندیدهای تاییده صلاحیت شده بسیاری از ائتلاف ها با معرفی کاندیدهای مورد حمایت وارد کارزار این دوره از انتخابات شده‌اند؛ شنیده‌ها حاکی از تعدد لیست‌ها در گروه‌های سیاسی موسوم به اصولگرا که برخی اعلام موجودیت کرده و تعدادی هم همچنان در حال رایزنی برای حضور افراد در لیست مطبوع خود هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس آخرین تحولات انتخابات شورا‌ها را روزانه و در قالب یک خبر منتشر می‌کند.

سید محسن معین مسئول ستاد انتخاباتی ائتلاف شورای متخصصين انقلابی(شما) گفت: برگزاری انتخابات‌ در کشور ما نشان از حاکمیت مردم سالاری دینی داشته و به مثابه سدی در برابر هجمه‌های معاندین و دشمنان بوده است.

او محمد حسن اسدی، محمود رضا طالبان، رضا محمدیان، حسن صفایی، محمدرضا هاجری، محمد فرخ‌زاده، حمیدرضا ناصری، محسن هادیان، ابراهیم بیرقی پناه، امیرسجاد عابدی، سعیده قادری، منظر روزی طلب و محمدرضا ذوالانوار را به عنوان ١٣ کاندیدای این لیست معرفی کرد.


بیشتر بخوانید:


محمدرضا امیری فرماندار شیراز با بیان اینکه تحقق جمهوریت از طریق انتخابات و حق تعیین سرنوشت توسط آحاد جامعه پیش‌بینی شده است، گفت: انتخابات ابزار مشارکت سیاسی مردم در حاکمیت است.

او در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور اجرای دو انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار داشت: شیراز به عنوان شهرستان مرکزی استان و یکی از ۸ کلانشهر مهم کشور که بخش عظیمی از جمعیت استان را در خود جای داده است، دارای انتخاباتی بسیار پرحجم و پرکار است که در ستاد انتخابات شهرستان شیراز از ماه‌ها قبل تدبیر و برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.


بیشتر بخوانید:


سلیمان مهدوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: شفاف سازی برای نامزدهای شوراهای شهر و روستا اولویت است و مردم نیز با شرکت گسترده در انتخابات به دنبال ارتقای شهر و روستا باشند.

مهدوی ادامه داد: اما علی رغم همه تلاش، حجم مشکلات موجود به ویژه نابرابری توزیع خدمات، اسراف‌ها و خرج‌های بی جهت و سلیقه‌ای نشان می‌دهد که اداره شهرها و روستاهای استان فارس بالاخص کلان شهر شیراز با ورود افراد مختلف بی برنامه و بدون ایده، حل نخواهد شد.


بیشتر بخوانید:


مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح این روز‌ها به کلیدواژه‌های سرنوشت‌ساز انتخابات تبدیل‌شده، مسئولان از تدارک زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات می‌گویند و تب تبلیغات هم در سراسر استان رو به افزایش است.

از سوی دیگر، روزشمار انتخابات به کمتر از ۱۰ روز رسیده و فضای استان فارس نیز بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار