در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید تگ‌های هوشمند الکترونیکی برای انتقال ایمن دارو و واکسن

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: موفق به تولید تگ‌های هوشمند الکترونیکی شده‌ایم که برای انتقال ایمن محصولاتی مانند دارو و اکسن کاربرد دارند.

زهرا کلاهدوز مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوریگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما در حوزه تولید مانیتورینگ هوشمند زنجیره سرد تامین کالا‌های حساس فعالیت می‌کند و تا به امروز ۵ محصول در این حوزه تولید کرده است.

او افزود: محصولات ما، شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار‌هایی هستند که می‌توانند سلامت کالا‌های حساس را تامین کرده و محصولات را از لحظه تولید تا آخرین نقطه زنجیره مصرفی‌شان که به دست مصرف کننده برسد، مانیتور کنند. همچنین می‌توانند شرایط ایمنی را برای انتقال این دسته از محصولات فراهم کنند.

کلاهدوز بیان کرد: این تگ‌های هوشمند الکترونیکی روی محصولات نصب می‌شوند و باتوجه به این که شرایط نگهداری (دما و رطوبت) هر محصولی متفاوت است این اطلاعات به سامانه نرم‌افزاری کول تگ داده می‌شود تا زمانی که شرایط نگهداری محصول به هر دلیلی از حالت ایمنی خود خارج شود، هشدار‌هایی را در لحظه ارائه می‌دهد و در نهایت به اصلاح زنجیره سرد کالا می‌پردازد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: از این تگ‌های هوشمند الکترونیکی برای انتقال محصولات بایو تکنولوژی، فرآورده‌های خونی، دارو، واکسن و انواع محصولات غذایی استفاده می‌شود.

او افزود: محصولات بایو تکنولوژی، فرآورده‌های خونی، دارو و واکسن بر خلاف مواد غذایی زمانی که فاسد می‌شوند در کوتاه مدت تغییری در شکل ظاهری شان ایجاد نمی‌شود و زمانی که مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد در صورتیکه با فراهم کردن یک شرایط مناسب برای انتقال این مواد می‌توان از بروز این آسیب‌ها جلوگیری کرد. به عنوان مثال این محصول برای جا به جایی ۲۰ هزار واحد خون بند ناف از ۳۳ مرکز استانی در سراسر کشور به استان تهران استفاده شده است تا شرایط نگهداری از آن‌ها در کل مسیر مانیتور شده و از فاسد شدنشان جلوگیری شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این تگ‌های هوشمند الکترونیکی هیچ نمونه داخلی ندارند و با توجه به این که تمام گواهی‌های بین المللی را دریافت کرده اند پتانسیل خوبی برای صادرات خواهند داشت.

او یادآوری کرد: یکی از مزیت‌های این محصول این است که می‌تواند ارزش افزوده خوبی برای صادرات دیگر محصولات به همراه داشته باشد، زیرا استفاده از این محصول سبب می‌شود این اطمینان به خریدار داده شود که محصول را در یک شرایط ایمن دریافت خواهد کرد. نمونه‌های خارجی‌های زیادی از این محصول وجود دارد، اما شرکت ما اولین تولید کننده داخلی این تگ‌های هوشمند الکترونیکی است که از لحاظ قیمت، محصول ما مناسب‌تر است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار