از تولید قفل‌های دیجیتال برای اولین بار در ایران تا بومی سازی دستگاه سخنگوی هوشمند

فناوری و فضا در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه فناوری و فضا در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند « دستگاه سخنگوی هوشمند بومی سازی شد»، « ارائه به روز ترین خدمات دندان پزشکی برای اولین بار در ایران»، « کاربرد واقعیت های مجازی و واقعیت های افزوده»،  « تولید قفل‌های دیجیتال برای اولین بار در ایران»،  «دانش بنیان‌ها چگونه فروش بهتری در محصولات خود داشته باشند؟»،  « تولید بومی وکیوم با بازدهی بالا»،  « تولید پمپ‌هایی برای جابه‌جایی سیالات با غلظت بالا» همراه بود.  

غیاث آبادی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دستگاه سخنگوی هوشمند اولین نرم افزار بومی مدیریت مرکز تماس کشور و نقطه‌ی عطف این صنعت در کشور محسوب می شود که محصولی دانش بنیان حاصل تلاش یک تیم حرفه ای و جوان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است . یکپارچه سازی تمام فعالیت های ارتباطی سازمان یا کسب و کارها و همچنین یکپارچه سازی کانال های ارتباطی در مدیوم های مختلف (تلفن،ایمیل،فکس،سوشال مدیا و...) از دستاوردهای استفاده از این نرم افزار است. 

غیاث آبادی بیان کرد: از لحاظ کیفی نرم افزار آی وین با برندهای خارجی، کاملا شانه به شانه رقابت می کند و استفاده از آن برای مخاطب داخلی بسیار به صرفه تر و همچنین از منظر پشتیبانی مطمعن تر خواهد بود. در حال حاضر پروژه ها و سازمان های زیادی از این محصول استفاده می کنند اما از مهم ترین آن ها می‌توان به سامانه ملی سجام (سازمان بورس), سامانه ملی همتا (طرح رجیستری تلفن همراه), شرکت ملی نفت ایران (پخش فراورده های نفتی) و وزارت خانه های مختلف اشاره کرد.

ارائه به روز ترین خدمات دندان پزشکی برای اولین بار در ایران

حسین رمضان پور مدیر پروژه یک شرکت مهندسی و تولیدی دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سیستم ایمپلنت دندانی کلیه تست های فنی، ارزیابی بیولوژیکی، تست‌های حیوانی و ارزیابی بالینی را در آزمایشگاه های مرجع سوئیس و دانشگاه های برتر کشور از جمله صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علوم پزشکی تهران با موفقیت گذرانده شده است. این شرکت دانش بنیان آماده تامین حداکثری نیاز کشور و صادرات این گروه محصولات با کیفیت ممتاز در سطح برترین برند‌های جهان و با قیمت مناسب است.

او بیان کرد:  تولید سیستم ایمپلنت دندانی در این شرکت سالانه ۱۰۰ میلیون یورو در سال ارز آوری داشته و کشور‌هایی مانند آلمان، مجارستان، ترکیه، لبنان، پاکستان افغانستان عراق، آذربایجان اعلام آمادگی کرده اند که تولید انبوه این محصول به ۴۰ هزار عدد درسال رسیده است. از اهداف بالای این شرکت، نهادینه سازی طرح درمان ایمپلنت دندانی با عرضه کالا به قیمت مناسب برای عموم مردم است. کاهش هزینه های درمان دندان از دست رفته با تعهد بر تامین مستمر نیاز کامل کشور در دستور کار این شرکت قرار دارد.

کاربرد واقعیت های مجازی و واقعیت های افزوده

عادلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی که عمده‌ترین فعالیت‌های شناخته‌شده این شرکت است همگی بر یک اصل استوار است. استفاده از شبیه‌سازی محیط‌های واقعی، فرآیند‌های طبیعی، قدرت تشخیص هوشمند محیط و اجرای آن جهت ایجاد راهکار‌های بهینه، کم‌هزینه، جامع و موثر است که همگی قرار دادن دغدغه اصلی توسعه کشور را هدف قرار داده‌اند.

عادلی بیان کرد: در فناوری واقعیت مجازی کاربر به‌صورت کامل در یک محیط شبیه‌سازی‌شده قرار می‌گیرد و مانند یک محیط واقعی می‌تواند به‌طور کامل به تعامل با اجزای محیط بپردازد. این تعامل با کمک گجت‌ها و تجهیزاتی که توسط این شرکت طراحی‌شده است کاملاً به‌صورت طبیعی و بی‌واسطه انجام می‌شود. لباس VR طراحی‌شده به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون در اختیار داشتن تجهیزات اضافه و بر پایه حرکات طبیعی بدن خود به تعامل در محیط شبیه‌سازی‌شده بپردازد. محیطی کاملاً مبتنی بر واقعیت که فرآیند‌های عملیاتی آن کاملاً مبتنی بر فرایند‌های طبیعی است. بستری که درنهایت ایجاد می‌شود می‌تواند برای بازنمایی اتفاقاتی که در دنیای واقعی هزینه‌بر و یا سخت هستند استفاده شود.

تولید قفل‌های دیجیتال برای اولین بار در ایران

محمد جواد رضایی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  قفل دیجیتال یکی از قوی‌ترین و پرقدرت‌ترین قفل هایی است که با طراحی زیبا و بسیارمستحکم و گیربکس مکانیکی پرقدرت و متریال فلزی طراحی و تولید شده است. نیاز کشور و پروژه‌های مسکونی، اداری به امنیت و قدرت استحکام طولانی مدت با تکنولوژی‌های به روز سبب طراحی‌های خاص در صنعت قفل‌های الکترونیکی شده است که یکی از ویژگی‌های دستگیره +116NF گیربکس مکانیکی پرقدرت با قابلیت افزایش نیروی محرکه دست به دو برابر و استحکام زیاد دسته‌ها، بدنه و ساختار اصلی محصول است.

او افزود: ذخیره تعداد بالای کاربر و کنترل و دسترسی کامل به قفل از هر جای دنیا توسط تلفن همراه یکی از خصوصیات خاص محصولات آنلاین است که این قفل با قطعات محکم طراحی و تولید شده که سبب افزایش طول عمر این محصول در مقایسه با دیگر قفل هادر بازار شده است. بدنه این قفل دیجیتال از قطعات کاملا فلزی ساخته شده که استقامت آن را در برابر برند‌های دیگر بازار بسیار بیشتر کرده است.

دانش بنیان‌ها چگونه فروش بهتری در محصولات خود داشته باشند؟

علیرضا حجازی فر مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پروژه‌های بانکی و غیر بانکی اظهار کرد: مجموعه دانش بنیان ما تا به ‏امروز تهیه و تدوین مطالعات امکان سنجی حدود ۴۰۰ پروژه بانکی و غیربانکی را تجربه کرده است. مطالعات امکان سنجی تدوین شده توسط کارشناسان این مجموعه، به دو صورت تهیه می شود. مدل اول، مطالعات امکان سنجی پروژه هایی هستند که به منظور اخذ تسهیلات، به سیستم بانکی ارائه می شوند و مشاور بانک را متقاعد خواهند کرد تا در پروژه مذکور مشارکت کنند.

حجازی فر ادامه داد: مدل دوم، مطالعات فنی و اقتصادی است که جهت ارائه به کارآفرین، سرمایه گذار، اعضای هیئت مدیره و (غیر از سیستم بانکی) و به منظور تصمیم گیری در مورد انتخاب و یا عدم انتخاب موضوع سرمایه گذاری و تبیین نقشه راه تدوین شده و به این گونه مطالعات، پروژه های غیربانکی گفته می شود.

تولید بومی وکیوم با بازدهی بالا

حامد بهرامی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تاثیر وکیوم در فرآیندهای صنعتی بیان کرد: این روش از جدیدترین تکنیک های نگهداری مواد غذایی است و از آن می توان برای کنسرو کردن، فریز کردن، خشک کردن و ... استفاده کرد. 

ه صورت کلی انواع پمپ وکیوم به سه دسته اصلی پمپ وکیوم آب در گردش، پمپ وکیوم روغنی و پمپ وکیوم خشک تقسیم می‌شود که پمپ وکیوم آبی بیشتر در صنایع سنگین کاربرد دارد و از آب آن برای خنک کردن استفاده می‌شود. پمپ وکیوم روغنی در صنایع متوسط کاربرد دارد و از روغنش برای خنک کردن استفاده می‌کنند؛ وکیوم پمپ خشک هم در صنایع سبک کاربردی است و هوای ورودی در آن کار خنک کنندگی را بر عهده دارد.

تولید پمپ‌هایی برای جابه‌جایی سیالات با غلظت بالا

صابر مصطفوی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تولید گونه‌ای از پمپ‌های جابه جایی مثبت از نوع اسکرو مارپیچی برای صنایع بالادستی و پایین‌دستی گفت: خوشبختانه کشور در زمینه تولید پمپ‌های دوار و سانتریفیوژ به توانمندی بسیار بالا رسیده است و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در تولید این پمپ‌ها دارای توانمندی هستند. اما در حوزه پمپ‌های جابه‌جایی مثبت این نیاز به طور جدی وجود دارد که این فناوری در داخل کشور بومی سازی شده است. 

مصطفوی با اشاره به کاربرد و اهمیت بالای صنایع بالادستی، بیان کرد: تولیدات این شرکت در بازار داخل تحت عنوان مونوپمپ‌های اسکرو، پمپ‌های پیچی و یا ماردونی شناخته می‌شود. مونوپمپ‌های تولیدی این شرکت در دو نوع افقی و عمودی در ۴۷ سایز طراحی و تولید می‌شوند که این تنوع تعداد در سایز مونوپمپ‌های تولیدی این شرکت باعث شده که به راحتی بتوان از آن‌ها در ظرفیت‌ها و فشار‌های مختلف استفاده کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار