انتقاد جالب مجله فوربز از فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی؛ در فضا فاصله اجتماعی وجود ندارد

مجله فوربز در مطلبی رعایت نشدن فاصله اجتماعی در میان فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از مجله فوربز، در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۱ یک سفینه سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید که حامل فضانورد ناسا «مارک وند هی و فضانوردان روسکاسموس اولگ نویتسکی و پیوتر دوبروف» بود؛ این امر منجر به انجام برخی اقدامات عجولانه برای پذیرایی از این فضانوردان شده است.

دو روز پیش هم ۴ فضانورد دیگر به جمع فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوستند که در مجموع در حال حاضر ۱۱ نفر در این ایستگاه حضور دارند. با توجه به شرایط فعلی کرونا و سفر اخیر فضانوردان و نیز فضای محدود داخل ایستگاه فضایی که افراد نمی‌توانند چندان به اصول بهداشتی پایبند باشند، رعایت نکردن فاصله اجتماعی می‌تواند خطرناک باشد.

طبق گزارش اسپیس دات کام، ۹ فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی تحت مدیریت آمریکا هستند، بنابراین در داخل ایستگاه استراحت خواهند کرد و دو فضانورد دیگر مجبور به خوابیدن در کپسول‌های کرو دراگون خود هستند. این وضعیت شلوغ برای چند روز ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام ناسا چهارشنبه، ۲۸ آوریل، چهار نفر از فضانوردان پس از ۱۶۰ روز اقامت در فضا، ایستگاه فضایی بین‌المللی را ترک خواهند کرد؛ در این صورت فضای بیشتری برای رعایت فاصله فراهم خواهد شد، اما بر اساس شواهد شاید هم تاثیر چندانی در اصل ماجرا نداشته باشد و فضانوردان همچنان در کنار هم خواهند بود.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار