طرح تایید کیفیت و گارانتی محصولات پارک فناوری پردیس رونمایی شد

طرح نشان تجاری پارک فناوری پردیس در دو بخش تایید و تضمین کیفیت (گارانتی) محصولات تولید شده در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

امروز ، ۱۶ مرداد طرح نشان تجاری پارک فناوری پردیس در دو بخش گواهینامه تایید و تضمین کیفیت (گارانتی) محصولات شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سالن همایش‌های این پارک رونمایی شد.

در این آیین که با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از فناوران شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس برگزار شد، گواهینامه تایید و تضمین کیفیت تعدادی از محصولات دانش بنیان شرکت‌های عضو پارک به مدیران عامل شرکت‌ها اهدا شد.

نشان تجاری پارک فناوری پردیس در دو سطح ارائه شده است. بخش اول تایید کیفیت محصولات در سه سطح برنزی، نقره‌ای و طلایی که پس از بررسی‌های تخصصی اعطاء می‌گردد و شرکت‌ها می‌توانند این نشان را (Made In PTP) روی محصول خود درج نمایند.

در بخش دوم، محصولاتی که توانسته‌اند گواهینامه تایید کیفیت را اخذ نمایند، امکان استفاده از خدمت گارانتی (تضمین کیفیت) را خواهند داشت. گواهینامه تضمین کیفیت محصولات (گارانتی) به عنوان یک برگه گارانتی، در اختیار مشتریان محصولات قرار گرفته و اصالت آن از طریق رمزینه (Qr code) مندرج بر روی برگه گارانتی قابل ردیابی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در این آیین گفت: نوآوری‌های زیست بوم فناوری کشور مایه افتخار است و باید از همه فعالان این حوزه تقدیر کرد.

وی افزود: توجه کشور به حوزه فناوری باعث شده تا امروز زیست بوم نوآوری و فناوری کشور محدودیتی نداشته باشد و محصولی در جهان نیست که فناوران ایرانی توانایی تولید آن را نداشته باشند.

دهقانی فیروزآبادی مهمترین موضوع امروز زیست بوم فناوری و نوآوری کشور را توجه به بازار و فروش محصولات فناورانه برشمرد و افزود: «تضمین و بیمه تخصصی» و «تامین مالی و بانک خطرپذیر» دو ابزار توسعه اقتصاد دانش بنیان است که برنامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری نیز در راستای استفاده از این ابزار‌ها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: نشان تجاری پارک فناوری پردیس یک گام رو به جلو است و باعث پر شدن فاصله نوآوری و بازار خواهد شد و گام بعدی این راه، ایجاد ضمانت نامه‌های کیفیت بین المللی برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است.

در این نشست میلاد صدرخانلو، رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به فرآیند تهیه طرح تایید و تضمین کیفیت پارک فناوری پردیس گفت: تولید بیش از ۲۰۰۰ خدمت محصول در پارک فناوری پردیس ضرورت ایجاد یک نشان تجاری برای محصولات پارک را نشان داد و به همین دلیل فرایند تحقیقاتی برای ایجاد این نشان، از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و پس از پایان مراحل طراحی این نشان، با بررسی‌های صورت گرفته، گواهی تایید و تضمین کیفیت به تعدادی از محصولات واجد شرایط اعطا شده است.

مجید بهزاد پور، رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این نشست با اشاره به سرمایه گذاری صنعت بیمه در حوزه فناوری گفت: ویژگی‌های صنعت بیمه نیازمند شناخت همه جانبه از سوی اهالی صنعت است و این همراهی می‌تواند به رشد و توسعه صنعت بیمه بینجامد.

گفتنی است در این نشست، دستگاه کمک تنفسی bipap محصول شرکت پاسارگاد طب ایرسا، دستگاه سونوگرافی پیشرفته محصول شرکت تن آسا طب نوین، دستاه ابزارشوی تولید شرکت مهندسی توسن تجهیز، ایمپلنت تولیدی شرکت دایو پارس، مکمل خوراکی پروبیوتیک محصول شرکت زیست تخمیر، مکمل‌های پروبیوتیک تولید شرکت زیست درمان ماهان و برد الکترونیک کنترل و تغدیه تولید شرکت توان پژوهان فناور پاسارگاد موفق به اخذ گواهی تأیید کیفیت پارک فناوری پردیس شدند.

همچنین سه دستگاه همودیالیز، دستگاه آب RO پرتابل و دستگاه آب RO مرکزی تولید شرکت آریاطب فیروز و دستگاه استابلایزر تولیدی شرکت صنایع الکترونیک فاران موفق به دریافت گواهی تضمین کیفیت (گارانتی) پارک فناوری پردیس شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار