خودکفایی در واردات با تولید تجهیزات الکترونیکی دانش‌بنیان

تجهیزات پیشرفته مبتنی بر فناوری الکترونیک بخش حیاتی در تجهیزات صنعتی است.

به گزارش  حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، باتوجه به پیچیدگی فناوری و حساسیت بالای تجهیزات صنعتی الکترونیک و اتوماسیون صنعتی، دانش فنی تولید تجهیزات الکترونیکی این حوزه‌ها در انحصار چند خارجی است اما شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شده‌اند در مسیر تولید بومی این تجهیزات و بی نیازی از واردات گام بردارند.

یک شرکت دانش‌بنیان علاوه بر فعالیت در حوزه پتروشیمی و مخابرات در حوزه زیرساخت‌های کنترل، ابزاردقیق و اتوماسیون فعالیت می‌کند. این شرکت دانش‌بنیان برای ارتقای فنی دانش الکترونیک به تولید محصولات دانش‌بنیان، مهندسی معکوس، طراحی، تولید، مشابه‌سازی و بهینه‌سازی سیستم‌های الکترونیک و ابزار دقیق می‌پردازد.

تامین نیاز‌های حوزه الکترونیک

فرید وکیلی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از تولید تجهیزات الکترونیکی و ارائه خدمات مهندسی و طراحی گفت: انواع برد‌های الکترونیک با کاربرد‌های نیمه صنعتی و صنعتی توسط فعالان فناور این شرکت به تولید می‌رسد.

این فعال فناور به ارائه خدمات مشاوره طراحی و ساخت انواع میکروکنترلر‌های صنعتی افزود: انواع رله‌های صنعتی و الکترونیکی برای حفاظت و نظارت صنعتی کاربرد دارند، در این شرکت به تولید می‌رسد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، ساخت مدار‌های الکترونیکی سازگار با نیاز صنایع را یکی دیگر از توانمندی‌های فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد و گفت: تمامی فرآیند‌های اجرایی تولید مدار‌های الکترونیکی به شکل بومی و با استفاده از توانمندی‌های فناوران این شرکت تولید می‌شود. مراحل اجرایی پس از دریافت سفارش ساخت برد‌های الکترونیکی با دقت و حساسیت بالا با عملکردی مطابق با خواست صنعتگران تولید می‌شود.

وکیلی با بیان اینکه در بخش اتوماسیون و کنترل، خدمات مشاوره و تولید اجزا پیاده‌سازی می‌شود، ادامه داد: در این شرکت دانش‌بنیان سیستم‌های کنترل مجتمع برنامه‌پذیر، سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات بر پایه سخت‌افزار‌های رایانه محور و انتقال اطلاعات بومی سازی و متناسب با نیاز سازمان‌های داخلی ارائه شده است.

این فعال فناور از ارزش‌آفرینی و اشتغال زایی به واسطه بی نیازی از واردات این دست محصولات گفت و بیان کرد: پیاده‌سازی موفق پروژه‌های فناورانه مختص صنایع نفت، گاز، پرتروشیمی و الکترونیک منجر به ایجاد اشتغال برای متخصصان دانشگاهی شده و همچنین توانسته است بخشی از نیاز‌های وارداتی را با قیمت‌های چند برابر پایین‌تر از نمونه‌های وارداتی به بازار عرضه کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار