۵ مرکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال تجهیز شدند

باحمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجهیزات مورد نیاز مراکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی تامین شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهاد‌هایی است که برای حمایت از زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشور پا به میدان گذاشته و در تلاش است تا با ارائه خدمات مالی و حمایتی، مسیر رسیدن ایده به محصول را برای جوانان کوتاه‌تر کند.

بر همین اساس نیز یکی از اولویت‌های خود را حمایت از برگزاری رویداد‌های فناورانه و تجهیز و به روزرسانی مراکز فناورانه قرار داده است. برای اجرایی شدن این طرح هم در ۲ سال گذشته از تجهیز ۵ مرکز نوآوری، تامین فضای فیزیکی ۲ مرکز و ارائه حمایت مادی از ۷ مرکز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این ستاد همچنین برای گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور، به یکی از حامیان و برگزارکنندگان رویداد‌های تخصصی در این حوزه بدل شد و در طی این چند سال فعالیت، حمایت از برگزاری ۴۰ رویداد در حوزه هوش مصنوعی، ۶۵ رویداد در زمینه واقعیت مجازی و افزوده، ۶۰۰ رویداد در حوزه نوآوری و کارآفرینی و ۴۰ رویداد در زمینه اینترنت اشیا را اولویت قرار داد.

با حمایت‌های این ستاد تاکنون بوت کمپ‌هایی در ۷ موضوع تخصصی برگزار شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری ۲۲ بوت کمپ در حوزه فناوری اطلاعات، ۴ بوت کمپ در زمینه اقتصاد دیجیتال، ۷ مورد در حوزه هوش مصنوعی، ۶ بوت کمپ اینترنت اشیا، اشاره کرد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار