شرکت‌هایی که باور نمی‌کنید تلفن همراه ساخته باشند

شما ممکن است دیور را به دلیل لباس‌های مجلل یا عطر‌های گران قیمت آن بشناسید، اما این شرکت یکی از گران‌ترین تلفن‌های همراه دنیا را تولید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای تلفن‌های هوشمند پر از عجایب است. با در دسترس بودن سیستم عامل‌های منبع باز مانند آندروید و سهولت تولید قطعات در چین، بسیاری از شرکت‌های معروف سعی کرده اند که به عنوان نوعی تبلیغات و یا تجربه وارد این جهان شوند.

تلفن هوشمند KFC

در سال ۲۰۱۷، KFC به همراه طرفداران چینی خود با راه اندازی یک تلفن هوشمند با مارک KFC که نسخه KFC Android را اجرا می‌کرد، سی امین سالگرد افتتاح اولین شعبه خود در چین را جشن گرفتند.

این گوشی به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی، حافظه پنهان سه گیگابایتی مجهز شده و به محافظ اثرانگشت و حسگر اثر انگشت مجهز بود که در پشت گوشی با نام تجاری معروف قرار داشت و نمایانگر تصویری از سندرز است.

این تلفن توسط شرکت چینی Huawei ساخته شده است و دارای ویژگی بسیار ویژه‌ای است که توانایی کنترل موسیقی در هر شعبه‌ای از رستوران‌های کنتاکی را دارد، به طوریکه می‌توانید هنگام ورود به هر یک از شعب رستوران با این تلفن لیست آهنگ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید که بلافاصله از طریق بلندگو پخش می‌شود.

تلفن Energizer

شاید شما Energizer را به عنوان شرکتی که باتری می‌فروشد بشناسید و این دقیقاً همان چیزی است که دو سال پیش با معرفی P ۱۸ خود، تمرکز خود را روی باتری متمرکز کرد، تلفنی که بیش از هر چیز دیگری روی باتری تمرکز دارد.

این تلفن به لطف باتری عظیم ۱۸۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌تواند بدون شارژ پنجاه روز را تحمل کند و تلفن به عنوان یک پاوربانک نیز کار می‌کند، زیرا می‌توان از آن برای شارژ سایر تلفن‌ها استفاده کرد.

این تلفن علاوه بر باتری، از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است، از جمله پنج دوربین، سه حالت پشت و دو حالت سلفی؛ و وقتی دوربین جلو روشن است. این شرکت قصد داشت تولید انبوه آن را تا سال قبل راه اندازی کند، اما هنوز راه اندازی نشده است.

تلفن پپسی کو

اگر KFC تلفن شخصی خود را در چین راه اندازی کرد، چرا پپسی نه؟ پپسی کو، در میان دیگر شرکت‌های معروف، تلفن هوشمند اختصاصی خود را که توسط شرکت چینی Koobe در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد.

این گوشی به جز آرم پپسی در پشت خود و در طراحی‌های داخلی، هیچ ویژگی دیگری ندارد. قابلیت‌های این گوشی نیز بسیار ناچیز است، زیرا یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلو پنج مگاپیکسلی، دو گیگابایت حافظه پنهان و شانزده گیگابایت حافظه دائمی با پردازنده متوسط ​​Mali ۴۵۰-MP ۴ در خود جای داده است.

تلفن دیور

شما ممکن است دیور را به دلیل لباس‌های مجلل یا عطر‌های گران قیمت آن بشناسید، اما این شرکت همچنین یکی از گران‌ترین تلفن‌های همراه دنیا را تولید کرد، Dior Phone که از ۵۰۰ الماس برش آزاد ساخته شده و توسط گروهی از طراحان Dior در پاریس طراحی شده‌است.

هزینه تلفن قطع شده حدود ۷۰۰۰ دلار است و از ویژگی‌های بسیار کمی مانند دوربین عقب ۵ MP برخوردار است.

تلفن کداک

کداک برای نسل هزاره‌ها به عنوان شرکتی مشهور شد که تا زمان اعلام ورشکستگی نمی‌توانست از پس فن آوری مدرن برآید، و به نظر می‌رسد تلاش این شرکت برای همگام شدن با فناوری در سال ۲۰۱۷ با تلاش برای توسعه تلفن دوربین ۲۱ مگاپیکسلی نتیجه داد.

اما مسئله این بود که دوربین گوشی به دلیل ضعف شدید در برنامه نویسی پردازنده دوربین خوبی نبود و عدم دوام باتری و مشکلات سیستم عامل باعث شد تلفن یکی از ایستگاه‌هایی باشد که بار‌ها در تاریخ خراب شد.

تلفن فراری

شاید ندانید، اما در واقع تعداد زیادی تلفن در طول تاریخ و قبل از اختراع تلفن‌های هوشمند توسط شرکت‌های اتومبیل تولید شده است، اما معروف‌ترین آن‌ها تلفن Ferrari Vertu است که توسط این شرکت در سال همکاری با شرکت معروف رایانه‌ای ایسر، برای بزرگداشت شصتمین سالگرد تاسیس اتومبیل‌های فراری تولید شد.

این تلفن در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و فقط ۱۹۴۷ گوشی ساخته شد که قیمت یک گوشی بیش از ۲۵۰۰۰ دلار اعلام شد. با کمال تعجب، این نه اولین و نه آخرین تلاش این شرکت بود، زیرا این شرکت نسخه‌های محدودی از برخی از تلفن‌های تولید شده با نام خود را حتی قبل از تلفن‌های هوشمند تولید کرد.

منبع:تابناک باتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.