مشهد رتبه اول تولید عسل در خراسان‌رضوی

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: مشهد در تولید عسل و فرآوری‌های آن رتبه اول خراسان رضوی را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ، مشهد، سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به توانمندی‌های بومی شهرستان از جمله زنبور داری، گفت:بهره برداری از ظرفیت‌های بومی بستر رشد و توسعه و مهم‌ترین گام در جهت تقویت تولید است.

او زنبور داری را از ظرفیت‌های مهم شهرستان دانست وافزود: مشهد به دلیل داشتن آب و هوای مساعد در عرصه‌های مختلف از جمله زنبور دارای استعداد‌های فراوانی دارد و در تولید عسل و فرآورده‌های آن  مشهد کسب رتبه اول را در خراسان رضوی کرده است.


ویمدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: در تولید محصولات و فرآورده‌های مربوط به عسل می‌توان از روش‌های نوین و علمی بهره گیری کرد و عسل با کیفیت مشهد را برند سازی کرد.


خوش قامت بیان کرد: مجموعه‌های زنبور داری می‌توانند با بهره‌گیری از روش‌های نوین مانند ترکیب عسل با سایر مواد غذایی و گیاهان دارویی، زمینه تولید محصولات جدید را فراهم کنند.


او در ادامه با اشاره به زنبورداری به عنوان یک علم محور و موفق در بخش تولید عسل و فرآورده‌های آن، تصریح کرد: زمینه اشتغال ۸۷۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۲ هزار و۵۰۰ نفر غیر مستقیم را تاکنون فراهم کرده و به دنبال تولید انبوه و توسعه محصولات خود می‌باشد.


خوش قامت زنبورعسل را کلید طلایی امنیت غذایی دانست و اظهار کرد: این موجود در حفظ اکوسیستم و گرده افشانی نقش به سزایی دارد و باید برای حفظ این صنعت عزم جهانی داشته باشیم به همین منظور از سیاست گذاران و حافظان محیط زیست می‌خواهیم به این امر مهم توجه کنند.


او افزود: در جهت اولویت‌های سازمانی و با توجه به اهمیت آموزش و ترویج کشاورزی که از زیرساخت‌های توسعه کشاورزی به شمار می‌آید و به منظور ارتقاء کمی و کیفی محصول عسل، کارگاه آموزشی روز مزرعه با عنوان زنبورداری در مشهد و با جمعی از مسئولین استان و چند تن از زنبورداران برگزار شد.

 

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۶ دی ۱۴۰۰
بهتر بود مي نوشتي رتبه اول در توليد عسل تقلبي
آخرین اخبار