ارزآوری با صادرات عسل

امسال بیش از ۱۶ تن عسل از شهرستان طرقبه شاندیز به کشور‌های همسایه صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز گفت:  یک واحد بسته بندی عسل در طرقبه شاندیز فعالیت دارد که از ابتدای امسال  تاکنون بیش از ۱۶ تن عسل به کشور‌هایی از جمله قطر، کویت، مالزی، عراق و بحرین صادر کرده است.  

او با اشاره به اینکه ارتقاء در بسته بندی محصول، تنوع در تولید و افزایش کیفیت و همچنین نوسانات قیمت ارز از عوامل موثر بر صادرات است، افزود: با این حال جایگاه ما در صادرات عسل در مقایسه با ظرفیت‌های موجود کافی نیست.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز ادامه داد: نداشتن هلدینگ صادراتی عسل، ضعف در برند سازی محصول و فعال نبودن رایزن‌های اقتصادی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان عسل است.


بیشتر بخوانید




قدرتی بیان کرد: در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای صنعت زنبورداری انجام شده است، اما برای عبور از رشد کمی و دستیابی به رشد کیفی سیاست‌های حمایتی دولت و وزارت جهاد کشاورزی را می‌طلبد.

او تصریح کرد: در بحث صادرات عسل به خارج از کشور، تمام مجوز‌های لازم باید از سوی دامپزشکی صادر شود، بنابراین هر فردی که نسبت به صادرات عسل اقدام می‌کند باید از دامپزشکی نمونه برداری، بررسی و مجوز لازم را دریافت کند.

انتهای پیام://م. ذ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.