ترک تحصیل ۲۱۳ کلاس اولی در اصفهان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیشترین تعداد ترک تحصیل در دانش آموزان کلاس اولی با تعداد ۲۱۳ نفر در استان بوده است.

لیلا سادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: دلایل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان، بی تفاوت بودن خانواده‌ها و قبول نداشتن آموزش مجازی یا فقر است که در این حالت از کودک به عنوان منبع کسب درآمد استفاده می‌شود، گاهی نیز مهاجرت‌های فصلی دانش آموزان باعث بازماندن آن‌ها از تحصیل شده است.

او افزود: از عمده مشکلات ما دانش آموزانی هستند که مشکل یادگیری و یا نیاز ویژه دارند و بیشترین علت ترک تحصیل مشکلات خانوادگی همچون جدایی پدر و مادر، اعتیاد، بد سرپرستی و فقر مالی است.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان بیشترین ترک تحصیل مربوط به کلاس اولی‌ها با تعداد ۲۱۳ نفر است؛ همچنین علاوه بر دانش آموزان ایرانی بیشتر دانش آموزان اتباع عنایت ویژه‌ای به ادامه تحصیل ندارند.


ابطحی افزود: هر ساله در استان تعدادی تارک تحصیل هستند، اما شرایط کرونایی این موضوع را تشدید کرده است، زیرا برخی از خانواده‌ها اعتقادی به یادگیری در فضای مجازی ندارند و یا دانش آموزان گوشی و تبلت در اختیار نداشتند.


او درباره اقدامات انجام شده برای بازگرداندن دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند، گفت: بخشی از مشکلات، مالی و امکانات نداشتن دانش آموزان است که از ظرفیت خیران و همکاران استفاده کرده‌ایم و دانشجویان جهادی نیز در مناطق مختلف استان برای برگرداندن بازماندگان به آموزش حضور پیدا می‌کنند.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: برخی از دانش آموزان به علت نبود اینترنت از آموزش محروم می‌شدند که ۵۵ راهبر در تمام استان محتوای آموزشی را به صورت دستی و با وسیله نقلیه خودشان به دست دانش آموزان می‌رساندند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار