شمشادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاهد تبلور نبوغ جوانان در فرآیند آموزش هستیم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان گفت: شاهد تبلور نبوغ جوانان در فرآیند آموزش برای همه بخش های مختلف جامعه و صنعت هستیم.

شمشادی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه کارآفرین، مهد تربیت تکنسین‌های فنی و ماهر است.

او افزود: در فرآیند آموزش با درآمیختن علم و عمل، همواره شاهد تبلور نبوغ جوانانی هستیم که دارای خلاقیت، نوآوری، ابداع و اختراع در عرصه‌های مختلف صنعت، هستند.

شمشادی تصریج کرد: دانشکده‌ها و آموزشکده‌های تابعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیش از ۴۵ سال قدمت در ارائه خدمات آموزشی و تربیت تکنسین‌های فنی و حرفه ای، تاکنون فارغ التحصیلان موفقی از مدیران و کارآفرینان را در سطح کشور به جامعه تحویل داده است. حال که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بخش عمده‌ای از کادر فنی کشور را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان ادامه داد: ضرورت تاسیس انجمن فارغ التحصیلان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایجاد ارتباط و تعاملی سازنده با صنعت و جامعه بوده که می‌تواند راهگشای تحقق اهداف دانشگاه برای بستر سازی اشتغال و بازار کار دانشجویان و فارغ التحصیلان باشد.

شمشادی گفت: فعالیت‌های انجام شده در بخش فارغ التحصیلان شامل موارد زیر می‌شود:

۱- برگزاری جلسه با فارغ التحصیلان سانه‌های قبل جهت تشکیل کمیته فارغ التحصیلان.

۲- تشکیل هیات مدیره از بین دانشجویان فارغ التحصیل وتشکیل انجمن فارغ التحصیلان.

۳- وارد کردن اطلاعات فارغ التحصیلان و کارآفرینان موفق دانشگاه فنی و حرفه‌ای در داخل سایت دانشگاه فنی وحرفه ای.

۴_ معرفی دانشجویان وفارغ التحصیلان برتربه بنیاد نخبگان استان.

۵_ برگزاری دوره کارآفرینی.

۶_ تشکیل گروه واتساپی از فارغ التحصیلان توسط هیات مدیره انجمن فارغ التحصیلان دانشکده.

۷_ ایجاد تفاهم نامه با صنایع مختلف استان جهت جذب فارغ التحصیلان مهارتی.

گفتنی است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای یکی از مراکز آموزش عالی از نوع دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که وظیفه مدیریت دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور را بر عهده دارد. این دانشگاه با بیش از ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده در سطح کشور و بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایران است. در این دانشگاه رشته‌ها و کلاس‌ها تفکیک جنسیت شده است.

همچنین، آموزش و پرورش به جای سوق دادن دانشجویان، قبولی آن‌ها را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای راحت‌تر می‌کند، یعنی با شناسایی دانشجویان ما آن‌ها را بیشتر جذب دانشگاه‌های فنی کرده است که این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که کمتر از ۱۰ درصد دانشجویان کشور جذب دانشگاه ما می‌شوند، تا این موضوع حل نشود ما نمی‌توانیم از نظر تکنسین‌های کشوری رشد قابل توجهی داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار