دریادار دوم محمدرضا عزیزی خبر داد؛

ناوشکن های سهند و مکران بعد از دور زدن قاره آفریقا به روسیه رسیدند

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در خصوص حضور ناوشکن سهند و مکران در رزمایش دریایی روسیه توضیحاتی ارائه داد.

‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار دوم محمدرضا عزیزی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در رأس یک هیئت عالی رتبه به دعوت وزیر دفاع و همتای روسی خود برای حضور و شرکت در مراسم روز نیروی دریایی روسیه به سن پترزبورگ سفر کرد، گفت: این مراسم همه ساله در تاریخ ۲۵ جولای به مناسبت سالگرد نیروی دریایی روسیه برگزار می‌شود.

وی درباره جزئیات این مراسم توضیح داد و بیان کرد: معمولاً مقامات و واحد‌های شناور نظامی از کشور‌های دوست و هم پیمان روسیه برای این مراسم دعوت می‌شوند. این دعوت نامه از چند ماه قبل برای ایران ارسال شده بود و در این راستا دو فروند واحد شناور یعنی ناو شکن تمام ایرانی سهند و ناو بندر مکران به این مراسم اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اعزام واحد‌های دریایی ایران به مراسم سالگرد نیروی دریایی روسیه از دو ماه قبل، اظهار کرد: این واحد‌ها با طی یک مسیر طولانی برای رسیدن به مقصد که حدود ۱۴ هزار مایل دریایی می‌شد، به مراسم ذکر شده رسیدند.

وی افزود: در حقیقت ناوشکن‌های ایرانی حدود ۳۰ هزار کیلومتر را با عبور از دریا‌های طوفانی و قبول رنج و زحمت و دریانوردی سخت، طولانی و متلاطم به موقع به مراسم رسیدند و در روز یکشنبه در مراسم شرکت کردند.

امیردریادار دوم محمدرضا عزیزی از اهمیت حضور ناوشکن‌های ایرانی در مراسم دریایی روسیه گفت و بیان کرد: این دو ناوشکن از غرب اقیانوس هند، سواحل شرقی آفریقا را طی کردند تا به جنوب این قاره برسند. بعد از دور زدن قاره آفریقا به مقصد برسند. این نوع دریانوردی با مسیر طولانی و با یگان‌های ساخت کشور برای نخستین بار در تاریخ ایران رخ می‌دهد و هیچ گاه چنین اتفاقی در ناوگان نیروی دریایی شاهد نبوده ایم و از این جهت عملکرد دو ناوگان مذکور دارای اهمیت است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، نیروی دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار