مسافر شرقی به غرب رسید

استاندار کرمانشاه از سیر افزایشی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت : موج کرونای دلتا از شرق به غرب کشور و استان کرمانشاه رسیده و اگر مردم رعایت نکنند این موج در هفته‌های آینده می‌تواند بسیار خطرساز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : متاسفانه موج جدید کرونا که از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، اکنون به غرب کشور و استان کرمانشاه رسیده است.

او گفت : بسیاری استان‌ها درگیر این پیک جدید هستند، اما در استان به تازگی این پیک شروع شده و در هفته‌های آینده قطعا شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها خواهیم بود و باید از هم اکنون آماده باشیم.

بازوند به کاهش شدید رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری مردم دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند و این موضوع می‌تواند در هفته آینده استان را گرفتار کند.

تنها مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند

او با اشاره به قرمز شدن وضعیت شهرستان کرمانشاه گفت: در همین راستا از تمام صنوف و مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار که فعالیت آن‌ها در شرایط قرمز ممنوع است می‌خواهیم که همچون گذشته همکاری داشته و فعالیت خود را متوقف کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در بحث رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: تنها مشاغل گروه یک در شرایط قرمز کرونا اجازه فعالیت دارند.

او با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر بر فعالیت رستوران‌ها افزود: در شرایط قرمز رستوران‌های مسقف حق پذیرش مشتری ندارند و تنها باید بصورت "بیرون بَر" خدمات بدهند.

بازوند بر نظارت جدی بر فعالیت تالار‌ها هم تاکید کرد و افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان باید متوقف شود و فرمانداران باید در این زمینه نظارت جدی تری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برخی استان‌ها با شرایط خطرناکی مواجه شده‌اند، گفت: اگر نخواهیم به وضعیت این استان‌ها گرفتار شویم و آمار فوتی‌ها بالا برود، باید همه همکاری کرده و دستورالعمل ها را بصورت جدی رعایت کنند.

بازوند به خستگی کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: نیرو‌های بهداشت و درمان ۱۸ ماه است در حال مبارزه با کرونا هستند و خدمات رسانی به بیماران کرونایی آن‌ها را خسته کرده و انتظار از مردم این است که برای حفظ جان و سلامت خودشان و عزیزانشان و برای جلوگیری از خستگی بیش از حد نیرو‌های بهداشت و درمان، رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.