مدیر سلامت جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد؛

بستری ۱۸۶ مادر باردار مبتلا به کرونا از ابتدای موج پنجم

مدیر سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای موج پنجم تا صبح ۱۷ مرداد ماه، ۱۸۶ مادر باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدیان مدیر سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از بین مادران باردار بستری شده به دلیل کرونا در طول موچ پنجم، ۱۴۷ بیمار بهبود یافته اند.

او افزود: در دانشگاه علوم پزشکی فرآیند به این شکل است که پرونده‌های مربوطه در کمیته‌ای به نام کمیته مرگ مادر باردار دانشگاه علوم پزشکی بر اساس تعداد پرونده‌ها بررسی می‌شود. در این کمیته برخی متخصصان زنان، عفونی و داخلی مورد تأیید وزارت بهداشت، بررسی می‌کنند که در روند بارداری چه عاملی موجب مرگ مادر شده است. اگر این علت تایید شود مرگ مادر به علت بارداری ثبت می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بنابراین به طور مثال اگر یک مادر باردار به علت تصادف فوت کند، مرگ مادر باردار به حساب نمی‌آید. از زمانی که مرگ اتفاق می‌افتد تا زمانی که کمیته برگزار می‌شود، بازه زمانی وجود دارد؛ بنابراین در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توانیم اعلام کنیم چه تعداد مرگ مادر باردار به علت ابتلا به کرونا اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید



احمدیان در خصوص توصیه‌های بعد از قرنطینه به مادران باردار مبتلا به کرونا بیان کرد: این افراد باید برای  دریافت ادامه مراقبت‌های دوران بارداری به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند. همچنین باید توسط متخصص زنان جهت ارزیابی سلامتی خودشان و جنین ویزیت شوند.

او ضمن بیان اینکه مادران باردار و شیرده به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا باید یک‌سری توصیه‌ها را جدی بگیرند، تصریح کرد: سوءتغذیه در دوران بارداری و شیردهی به دلیل تضعیف سیستم ایمنی بدن نه تنها باعث خطر ابتلا به ویروس کرونا شده، بلکه موجب تشدید و وخامت این بیماری می‌شود.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.