نخعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزیر پیشنهادی نیرو درباره جبران کمبود برق برنامه داد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در دولت سیزدهم در برنامه هایش به موضوع خاموشی‌ها و جبران ناترازی تولید و مصرف برق پرداخت.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیروی دولت سیزدهم در این کمیسیون گفت: این وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود به موضوع خاموشی‌ها و ناترازی تولید و مصرف برق پرداخت؛ چراکه در کشور حدود ۱۳ هزار مگاوات ناترازی تولید و مصرف برق وجود دارد.

وی ادامه داد: محرابیان در گفته‌های خود اشاره کرد در طول چهار سال چه میزان از این ناترازی را می‌تواند جبران کند و در این مسیر چه فعالیتی خواهد کرد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به عنوان پروژه‌های زمین مانده و تمرکز بر انرژی تجدید پذیر از دیگر برنامه‌های محرابیان برای وزارت نیرو است.

نخعی اظهار کرد: وزیر پیشنهادی نیرو در دولت سیزدهم بیان کرد که با مدیریت مصرف سوخت می‌توان تا ۴۰ هزار مگاوات میزان تولید برق کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: در حوزه آب نیز بحث‌های مفصلی درباره مدیریت مصرف، مدیریت آب‌های مرزی و... انجام شد. محرابیان درباره افزایش بازده نیروگاه‌ها نیز برنامه‌هایی ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اعضای این کمیسیون نظر‌ها و پرسش هایشان را مطرح کردند، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی نیرو پرسش‌هایی را پاسخ داد. کمیسیون نیز بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، جمع بندی خود را به هیئت رئیسه ارائه خواهد کرد. برمبنای این برنامه‌ریزی، هر کمیسیون باید پیش از سخنرانی وزیر پیشنهادی و اظهار نظر موافقان و مخالفان در نشست رای اعتماد، گزارش خود را درباره وزرای پیشنهادی در همان نشست قرائت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
پیشنهاد میکنم برنامه وزرا مطرح در کمیسیونها در سایت شما ستون یا صفحه ای باز شود تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
کمبود برق به دلیل کمبود نیروگاهه . هر نیروگاه برا احداثش نیاز به 500 میلیون یورو ارز میباشد که به دلیل تحریم هاوکاهش فروش نفت امکان سرمایه گزاری وجود ندارد . در شرایط تحریم فعلی تنها راهش گران کردن برقه که اونم الان بهودلیل اوضاع بد اقتصادی مردم خیلی ممکنه فشار به قشر ضعیف وارد بشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۰۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
خوب شما که میفرمایید ما 13000 مگاوات برق کمبود داریم // اگه اومدی سر کار صادرات برق را انجام نمیدی دیگه ؟؟
آخرین اخبار