دخالت‌های سفیر آمریکا در بیروت در امور داخلی لبنان

سفیر آمریکا در بیروت طی اظهارنظری گفته است مقامات لبنان باید خیلی زود اقدامات لازم برای حل بحران در این کشور را انجام دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت بعد از دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در اظهارنظری مداخله‌جویانه گفت: مقامات این کشور باید خیلی زود اقدامات لازم را برای برون رفت از این بحران انجام دهند.

او در ادامه افزود: اقدامات برون رفت از بحران بدون تشکیل دولتی با قدرت‌هایی که نیاز‌های مردم را برآورده می‌کند، رخ نخواهد داد. مردم، اقتصاد و خدمات اساسی در آستانه فروپاشی هستند. هر روز بدون دولتی که قادر به اجرای اصلاحات است بگذرد، وضعیت بدتر می‌شود. مردم نمی‌توانند منتظر بمانند و ما از کسانی که مانع دولت و اصلاحات می‌شوند می‌خواهیم که منافع طرفین را کنار بگذارند.

وی همچنین گفت که لبنان برای انجام اقدامات فوری نجات به رهبران نیاز دارد و این بدون دولتی که دارای قدرت‌هایی است که بر اصلاحات تمرکز کرده و نیاز‌های مردم را برآورده کرده و تلاش خود را برای بهبود اقتصادی آغاز کرده است، رخ نمی‌دهد.

پیشتر در پی وقوع انفجاری در شمال لبنان میشل عون، رئیس جمهور این کشور با انتشار بیانیه‌ای از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان این انفجار اعلام کرد.

او در این بیانیه ضمن آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، گفت: «این فاجعه خونینی که در منطقه عکار رخ داد، بسیار ناراحت کننده است. قلب همه لبنانی‌ها از این مصیبت سخت به درد آمده است.»

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز با تأکید بر اینکه «باید درباره شرایط حادثه عکار تحقیقات انجام شود» گفت: «مقامات سیاسی به جای اینکه برای التیام زخم‌ها با هم همکاری کنند، در حال اتهام‌پراکنی، توهین و بهره‌برداری سیاسی هستند. این حادثه باید عامل تعیین کننده‌ای برای افرادی باشد که دولت تشکیل می‌دهند، زیرا این کشور دیگر قدرت ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار