پیام‌های میشل عون و میقاتی در پی حادثه انفجار در لبنان

رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف لبنان در پی وقوع انفجار یک مخزن سوخت در شمال این کشور با انتشار پیام‌هایی خواستار رسیدگی فوری به این حادثه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الجدید، در پی وقوع انفجاری در شمال لبنان میشل عون، رئیس جمهور این کشور با انتشار بیانیه‌ای از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان این انفجار اعلام کرد.

او در این بیانیه ضمن آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، گفت: «این فاجعه خونینی که در منطقه عکار رخ داد، بسیار ناراحت کننده است. قلب همه لبنانی‌ها از این مصیبت سخت به درد آمده است.»

 عون از نیرو‌های امنیتی و درمانی در منطقه خواست برای مقابله با آتش سوزی و انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی تمام تلاش خود را به کار گیرند. او  همچنین از قوه قضائیه درخواست کرد تا تحقیقات لازم را برای فهمیدن دلایل وقوع این حادثه و دستگیری مظنونان احتمالی شروع کنند.

در این خصوص، ریاست جمهوری لبنان از نامه میشل عون رئیس جمهور این کشور به پارلمان برای بررسی بحران معیشتی و اقتصادی خبر داد. میشل عون با ارسال نامه‌ای به وسیله نبیه بری رئیس مجلس لبنان برای نمایندگان مجلس، خواستار بررسی اوضاع معیشتی و اقتصادی این کشور شد.

ریاست جمهوری لبنان افزود: این نامه در سایه اوضاعی ارسال شد که پس از تصمیم رئیس بانک مرکزی لبنان برای توقف پرداخت یارانه کالا‌های اساسی، ایجاد شده است. میشل عون از مجلس می‌خواهد در این باره موضع گیری یا تدابیر مناسب را اتخاذ کند.

نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان نیز در بیانیه‌ای جداگانه تاکید کرد: «اتفاق غم انگیز عکار، قلب ما را برای بیگناهانی که قربانی حرص و طمع افرادی سودجو در بحبوحه بحران سوخت برای به دست آوردن سود‌های غیرقانونی شدند و مردم را از ابتدایی‌ترین حقوق  خود محروم کردند، خون کرد.»

او در ادامه ضمن طلب آمرزش برای قربانیان این حادثه افزود: «آنچه اتفاق افتاد، همه ما را به نجات لبنان که اکنون در گرداب مصیبت‌ها گرفتار شده است، دعوت می‌کند تا عکار طعمه آسانی برای انحصارطلبان و افراد حریص نباشد.»

حمد حسن، وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که در اثر انفجار شب گذشته یک تانکر سوخت در منطقه عکار در شمال لبنان حداقل ۲۲ نفر کشته و ۷۹ نفر زخمی شدند. شماری نیز در این حادثه مفقود شده اند.

نجات رشدی، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی در لبنان نیز درباره بحران سوخت و پیامدهای آن بر خدمات پزشکی، بهداشتی و تامین آب آشامیدنی در این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد و این شرایط، زندگی میلیون ها لبنانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

او  از نهادهای مسئول خواست به دنبال راه حل های پایدار برای بیمارستان ها به منظور نجات جان بیماران باشند و  بر آمادگی مستمر سازمان ملل برای کمک به لبنان تاکید کرد.

دیروز ارتش لبنان اعلام کرده بود در حال جستجوی پمپ بنزین‌ها و یافتن گاز‌های احتکار شده است. لبنان مدتی است از کمبود نفت و فرآورده‌های سوختی به دلیل تشدید بحران‌های اقتصادی رنج می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار