کابینه لبنان امروز معرفی می‌شود

منابع لبنانی اعلام کردند به احتمال زیاد نخست وزیر مکلف این کشور کابینه‌اش که متشکل از ۲۴ وزیر است را به زودی معرفی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ام تی وی، منابع آگاه در لبنان اعلام کردند «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف این کشور قصد دارد امروز (چهارشنبه) کابینه دولت لبنان را که متشکل از ۲۴ وزیر است، معرفی کند.

این منابع لبنانی اعلام کردند: وزیر دادگستری را «میشل عون» رئیس جمهور لبنان انتخاب کرده است.

بعد از انفجار بندر بیروت در سال گذشته و استعفای حسان دیاب، نخست‌ وزیر لبنان، سعد الحریری نخست وزیر مکلف شد اما الحریری و میشل عون، به‌ دلیل اختلافات فراوان نتوانستند برای تشکیل دولت به توافق برسند و این امر موانعی را در روند تشکیل یک دولت کارآمد ایجاد کرده است. در عین حال دخالت‌های برخی از کشور‌ها نظیر عربستان، آمریکا و فرانسه نیز مانع بزرگی برای حل بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان شد و سعد الحریری بعد از اتلاف وقتی طولانی از سمت خود استعفا کرد.

بعد از استعفای سعد الحریری، نجیب میقاتی جایگزین او شد. نخست وزیر مکلف لبنان از همان فردای نخست وزیری گفتگو‌های خود را با فراکسیون‌های اصلی حاضر در پارلمان لبنان آغاز کرد به امید اینکه بتواند با تشکیل دولت جدید به بن بست سیاسی کشورش پایان دهد اما با این حال بعد از گذشت یک ماه همچنان کابینه تشکیل نشده است و بحران در لبنان روز به روز بدتر می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار