واکسیناسیون ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان غربی

معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: نزدیک به ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان غربی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رسول انتظار مهدی معاون دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: تاکنون ۵۰۸ هزار و ۸۱۹ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که نزدیک به ۲۵ درصد از جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون استان را تشکیل می‌دهد.

انتظار مهدی در ادامه گفت: ۲۰۱ هزار و ۵ نفر نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی در ادامه  با بیان اینکه از ۴۹ گروه شغلی تاکنون ۴۵ گروه شغلی واکسن دریافت کرده اند افزود: واکسیناسیون کرونا در استان با سرعت ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  ۳۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعال است که ۱۲ مورد از آن‌ها در ارومیه راه اندازی شده است. گفت: از این تعداد، سه مرکز در هریک از شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و سلماس، ۲ مرکز در شهرستان‌های خوی، بوکان و نقده و یک مرکز در شهرستان‌های اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، تکاب، چالدران، سردشت، شاهین دژ، شوط، ماکو و چایپاره فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: سالن شقایق، مراکز رازی، حضرت پور، المهدی، ساوالان، شهرداری، هلال احمر و تدبیر، درمانگاه امام علی (ع)، دانشگاه ارومیه، سالن ورزشی شهیدان آهندوست ۱۱ مرکز تجمیعی در شهر ارومیه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین یک مرکز واکسیناسیون خودرویی در کنار خیابان ورزش ارومیه فعال است که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.