چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسیاری فساد را معادل با پنهان‌کاری می‌دانند

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره میزان تفاوت حقوق و مزایای دولت نکاتی را بیان کرد.

 عیسی چمبر عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به الزام توجه به ساده زیستی در زندگی مسئولان دولتی بیان کرد: بسیاری فساد را معادل با پنهان کاری می‌دانند و هرچیزی که به شفافیت کمک کند نظیر شفافیت حقوق های دولتی، شفافیت قراردادهای دولتی، مناقصات و... از بروز فساد جلوگیری خواهد کرد.

او ادامه داد: مهم این است که شفافیت همه جانبه باشد نه اینکه فقط یک سری از سازمان‌ها بلکه تمام سازمان‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند چه خصولتی، چه دولتی و چه نهادهای عمومی باید حقوق‌هایشان شفاف باشد؛ البته این شفافیت به این معنی نیست که حقوق‌ها محدود باشد چه بسا که یک مدیر دولتی یا خصولتی ممکن است کارایی بالایی داشته و در عین حال حقوق بالا هم دریافت کند، اما همه چیز باید شفاف باشد و اعلام شود که این میزان حقوق با چه میزان از عملکرد متناسب است.

چمبر افزود: از سوی دیگر مهم ترین موضوعی که وجود دارد و در دولت آقای روحانی هم زمینه‌های آن ایجاد شد شفافیت بودجه است که بخش بسیاری از بودجه به نهادهایی تعلق می‌گیرد که چندان نظارتی بر روی آن نیست؛ حال چه نهادهای عمومی و چه خصولتی که اینها باید هم در مساله شیوه انتصاب هیات مدیره و هم بودجه به طور کامل شفاف باشند؛ از این جهت اگر دولت آقای رئیسی به سمت شفافیت برود و در کنارش مدیریت تعارض منافع به عنوان مهم ترین جلوگیری کننده از فساد می تواند موثر باشد.

عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان در پایان گفت: معتقدم که اگر مدیری واقعا توانمند است و می‌تواند آورده برای سازمان داشته باشد باید درآمدش هم شایسته باشد؛ اما دو مساله باید شفاف باشد، اول اینکه این فرد چگونه به این سمت منصوب می‌شود و چه شایستگی هایی داشته که عضو هیات مدیره و یا وزیر شده است و دوم اینکه دریافتی او چه نسبتی به میزان سود آن سازمان دارد که اگر این دو موضوع شفاف باشد نباید منعی در زمینه دریافتی بالای او وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
یک برهه از زمان بود قانون از کجا آوردی را مطرح میکردند ولی پیگیری نشد ایکاش در مجلس قانونی به این تعبیر وضع گردد تحقیق در مورد اموال یک شبه
آخرین اخبار