به همت جمعی از پزشکان و پرسنل بیمارستان بینا مشهد؛

اهدای تجهیزات و ملزومات پزشکی به بیماران کرونایی نیازمند

جمعی از پزشکان و پرسنل بیمارستان تخصصی چشم بینا در مشهد، اقدام به اهدای تجهیزات و ملزومات پزشکی به بیماران کرونایی نیازمند کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به منظور خدمت رسانی به بیماران  مبتلا به کرونا و مشارکت در حوزه مقابله با این بیماری، جمعی از پزشکان و پرسنل بیمارستان تخصصی چشم بینا مشهد، اقدام به اهدای تجهیزات و ملزومات پزشکی کردند.

در این مراسم  ۵ دستگاه اکسیژن ساز ۵ لیتری، ۱۵ کپسول ۴۰ لیتری، ۳۰ مانومتر و ۱۰ عدد اکسیژن سنج برای ارائه به بیماران نیازمند در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.

جواد رجبیان مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد که به نمایندگی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم اهدای اقلام و ملزومات پزشکی حضور داشت ضمن قدردانی از این اقدام خداپسندانه گفت: این اقلام در جهت خدمت رسانی به مناطق محروم در طرح رهپویان عاشورایی در مکتب شهید سلیمانی به دانشگاه اهدا شد تا در اختیار بیماران نیازمند بستری در منزل قرار بگیرد.

او افزود: هنگام ارائه کپسول نحوه استفاده و مسائل ایمنی نگهداری کپسول  به مخاطبین آموزش داده می‌شود که از آن جمله میتوان به پرهیز از تماس دست چرب بر روی مانومتر اشاره کرد.

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه به بیماران آموزش داده می‌شود که در چه زمانی  از اکسیژن استفاده کنند که وابستگی به اکسیژن برای بیمار ایجاد نشود ادامه داد: نیرو‌های جهادی  بعد از اتمام کپسول، آن را شارژ می‌کنند و تا زمانی که کپسول در اختیار بیمار برسد کپسول جایگزین برای وی فراهم می‌کنند.

رجبیان با اشاره به اینکه اگر به صورت متناوب از کپسول اکسیژن استفاه شود تا ۴۸ ساعت و به صورت مداوم تا ۱۸ ساعت امکان استفاده دارد. بیان کرد: نیرو‌های جهادی نحوه مراقبت از بیمار و قرنطینه کردن فرد را به مردم آموزش می‌دهند تا کل خانواده درگیر ابتلا به این بیماری نشوند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار