میقاتی منتظر چراغ سبز آمریکا برای تشکیل دولت لبنان

نماینده پارلمان لبنان افشا کرد نخست وزیر مکلف این کشور بعد از دریافت تماس‌هایی از واشنگتن، احتمالا دولت را تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، «جمیل السید» نماینده پارلمان لبنان در توئیتی فاش کرد مقامات بلند پایه واشنگتن با «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف و «میشل عون» رئیس جمهور این کشور تماس گرفته اند و درخصوص تشکیل دولت با آن‌ها صحبت کرده اند.

السید در این توئیت افزود: ممکن است دولت ظرف ۲۴ ساعت آینده تشکیل شود! فرانسه‌ها تماس‌های بسیاری گرفته است تا طرح خود را برای تشکیل دولت ارائه دهد.

این نماینده پارلمان لبنان اضافه کرد: اگر میقاتی فردا یا پس‌فردا به کاخ بعبدا (کاخ ریاست جمهوری لبنان) برود می‌توان منتظر تشکیل دولت بود.

دو هفته پیش بود که نجیب میقاتی اعلام کرد قصد دارد برای معرفی کابینه به کاخ بعبدا برود و لیست به میشل عون تحویل دهد، اما تنها ساعتی بعد اعلام کرد به کاخ بعبدا نمی‌رود، در همین خصوص «فیصل عبدالساتر» کارشناس مسائل سیاسی لبنان فاش کرد میقاتی که یکی از گزینه‌های آمریکا و عربستان برای تصدی سمت نخست وزیری بود منتظر است «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت به او اجازه تشکیل دولت را بدهد!

حال با این توئیت نماینده پارلمان لبنان مشخص می‌شود که حرف‌های عبدالساتر درست بوده است و آمریکا مانع تشکیل دولت در این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار