کارشناس مسائل سیاسی لبنان:

دولت لبنان معطل اجازه سفیر تحریم‌ها است!

کارشناسان لبنانی اعلام کردند نجیب میقاتی که قرار بود امروز اسامی کابینه‌ی لبنان را اعلام کند، به دلیل اجازه ندادن سفیر آمریکا این کار را نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «فیصل عبدالساتر» کارشناس مسائل سیاسی لبنان در توئیتی با اعلام کنسل شدن جلسه امروز «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف لبنان و «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور در حساب رسمی توئیتر خود نوشت: همه داده‌ها از حل‌وفصل همه گره‌ها در زمینه تشکیل دولت حکایت دارد و هیچ بهانه‌ای برای تأخیر در این اقدام وجود ندارد، اما برخی منابع نزدیک به نهاد‌های تصمیم‌گیر خبر می‌دهند که نجیب میقاتی منتظر اشاره آمریکا است.

او در ادامه افزود: او به همین دلیل قرار دیدار امروز با میشل عون رئیس‌جمهور لبنان را به فردا موکول کرده است، دولت لبنان معطل اجازه سفیر تحریم‌ها است!

ساعاتی پیش منابع آگاه در لبنان اعلام کردند «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف لبنان امروز (چهارشنبه) کابینه دولت لبنان را که متشکل از ۲۴ وزیر است، معرفی خواهد کرد.

سفیر آمریکا در بیروت بار‌ها در امور داخلی لبنان دخالت کرده و موجب به وجود آمدن مشکلاتی شده است، شایان ذکر است نجیب میقاتی گزینه نزدیک به عربستان و آمریکا - که جایگزین سعد الحریری برای تصدی نخست‌وزیری لبنان شده - همچنان منتظر اجازه واشنگتن برای تشکیل دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار