نصب هشت دستگاه اکسیژن‌ساز جدید در بیمارستان‌های خراسان رضوی

عضو ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هشت دستگاه اکسیژن‌ساز جدید در پنج بیمارستان مشهد و کاشمر نصب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمدرضا صابری عضو ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان این‌که بر اساس داده‌های دریافتی، ۲۰ قلم پرمصرف دارویی شناسایی شده و با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ تا ۹۰ درصد نیاز این دارو‌ها تأمین شده است، گفت: مأموریت‌های محوله در پنج محور تأمین و مدیریت دارو با پیش‌بینی ۲ ماهه برای بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها، تأمین ملزومات بیمارستانی تا ۲ ماه، تأمین و مدیریت تجهیزات برای بخش‌های کوویدی موجود و توسعه و تأمین اکسیژن بیمارستان‌های کرونایی و پیش‌بینی موج ششم، بوده است.

او افزود: در حوزه تأمین و توزیع داروی شهری و بیمارستانی طبق آمار HIS و تهیه نقشه توزیع شهری و تأمین تجهیزات بیمارستانی طبق آمار BMQ، آمار سامانه اکسیژن و آمار میدانی برآوردشده با نیاز‌های مدیریت درمان، اقدام می‌شود.

عضو ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که در بحث اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بیمارستانی، دارو‌های پرمصرف شناسایی شده است، ادامه داد: میانگین مصرف یک تا دو هفته دارو‌های کرونایی بیمارستانی برآورد شده تا داروی جدید قبل از اتمام داروی موجود در اختیار انبار بیمارستان‌ها قرار بگیرد و خللی در این خصوص ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید



صابری بیان کرد: در بحث تأمین تجمیعی اقلام مورد نیاز به‌خصوص ملزومات پزشکی در تلاش هستیم تا با تخصیص اعتبار ویژه به‌صورت سرجمع، خرید یک‌جا را داشته باشیم تا محصول موردنیاز بی‌وقفه در اختیار انبار بیمارستان‌ها قرار بگیرد.

او با اشاره به تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی استان، تصریح کرد: هشت دستگاه اکسیژن‌ساز جدید در بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج)، شهید هاشمی‌نژاد، شریعتی مشهد و بیمارستان کاشمر نصب شده و در کنار آن نیز ورود تانکر‌های اکسیژن جدید نیز ادامه خواهد داشت تا اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی در شرایط بحرانی تأمین داشته باشد، زیرا یک ضرورت قطعی در امر خدمت‌رسانی به‌موقع برای بیمار کرونایی است.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار