بازگشت حصارهای امنیتی کنگره درپی وحشت از طرفداران ترامپ

پلیس کنگره آمریکا اعلام کرد در پی درخواست مجدد ترامپ برای تجمع هوادارانش ممکن است حصار‌های امنیتی کنگره دوباره نصب شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، پس از گذشت حدود ۸ ماه از حمله به ساختمان کنگره پلیس امنیتی آمریکا در تلاش است دوباره حصار‌های اطراف کنگره را به دلیل آنچه دریافت پیام‌های تهدید نامیده است دوباره نصب کند.

بر این اساس، پلیس کنگره آمریکا پس از حادثه ۶ ژانویه سال جاری میلادی دوربین‌های امنیتی با فناوری بالا را در اطراف ساختمان کنگره نصب کرده تا نمای وسیع تری از این مجموعه را تحت کنترل داشته باشد.

یک هیئت امنیتی در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از پلیس کنگره آمریکا خواسته شده حصار‌های امنیتی اطراف ساختمان کنگره را پیش از ۱۸ سپتامبر، تاریخی که پیشتر برای نصب حفاظ‌ها اعلام شده بود، دوباره در محلشان مستقر کنند چرا که در روز‌های اخیر مقامات امنیتی در واشنگتن بار‌ها چندین اخطار وضعیت اضطراری دریافت کرده اند.

پس از این اظهارات پلیس کنگره آمریکا، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و هیئتی از نمایندگان مجلس برگزاری جلسات امنیتی در کنگره را خواستار شدند. تام مانگر، رییس پلیس کنگره آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ما هیچ گونه خشونتی را تحمل نمی‌کنیم. ما مجری قانون هستیم و اینجاییم تا از حق اعتراض‌های مسالمت آمیز دفاع کنیم. ما از تمامی افرادی که دوباره قصد آشوب در آمریکا دارند می‌خواهیم در خانه بمانند.

پس از حادثه حمله به ساختمان کنگره، پلیس آمریکا اطراف این محل را با حصار‌های بلند امنیتی برای ماه‌ها مسدود کرده بود. حالا تنها حدود یک ماه پس از جمع آوری این حصار، مقامات امنیتی آمریکا می‌گویند قصد دارند بار دیگر آن‌ها را نصب کنند.

در روز‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر از طرفدارانش خواسته به منظور حمایت از وی به خیابان‌ها بیایند. این تجمع قرار است شنبه آینده برگزار شود. مقامات امنیتی آمریکا پیش بینی کرده اند این تجمع به خشونت کشیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار