حمایت روسای جمهور روسیه و چین از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای

ولادیمیر پوتین و شی جی پینگ، در سخنانی جداگانه، از پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای استقبال کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجریره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) در سخنانی خطاب به سران سازمان همکارری‌های شانگهای، از پیوستن ایران به این سازمان حمایت کرد.

پوتین گفت: از تصمیم پیوستن ایران در سازمان همکاری شانگ‌های حمایت و از حضور کشور‌های قطر و مصر به عنوان شرکای گفتگو در این سازمان استقبال می‌کنیم، پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگ‌های به قدرت و سلطه این سازمان می‌افزاید.

او در ادامه افزود: ما بایستی از امکانات و توانایی سازمان همکاری‌های شانگ‌های برای حمایت از حل و فصل اوضاع در افغانستان و نیز مقابله با تهدید‌های تروریستی استفاده کنیم. ما بایستی تمامی تلاش‌ها برای کمک به افغانستان را پس از خروج سریع نیرو‌های آمریکایی و هم پیمانان شان بکار بندیم.

وی گفت: طالبان تمام اراضی افغانستان را تحت کنترل دارد و متعهد شده است که حقوق بشر و ثبات اوضاع را حفظ کند.
او همچنین تصریح کرد: برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از حضور تروریسم، باید با کشور‌های هم مرز با افغانستان همکاری کنیم.

همچنین رییس جمهوری چین در نشست سازمان شانگ‌های در تاجیکستان گفت که در نشست امروز، ایران به عنوان عضو کامل سازمان همکاری شانگ‌های پذیرفته می‌شود.

رئیس جمهور چین همچنین گفت: ما به قدرت‌های خارجی اجازه نمی‌دهیم تا تحت هیچ بهانه‌ای در امور منطقه ما مداخله کنند.

شی جین‌پینگ تاکید کرد: هرگز نباید اجازه داد نیروهای خارجی در امور داخلی کشورها تحت هر عنوانی دخالت کنند. هر کشور باید درخصوص یافتن مسیرهای توسعه و مدل‌های حکومتداری مناسب با شرایط بومی خود، مورد حمایت کامل قرار گیرد.

وی افزود: آینده توسعه و پیشرفت کشور ما باید به‌دست خودمان صورت گیرد. کشورهای عضو این سازمان باید به همکاری در راستای تسهیل توسعه و تقویت یک‌دیگر ادامه دهند.

رئیس جمهور چین تصریح کرد: سازمان همکاری‌های شانگهای چه در تئوری و چه در عمل نقش مهمی در ایجاد نوعی جدید از روابط بین‌المللی و جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت ایفا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
(روسیه+چین+ایران+هند):قدرت های بزرگ دهه های آینده تاریخ شرق وجهان خواهند بود و به قدرتمداری و استکبارورزی غرب و آمریکا،برای همیشه پایان خواهندداد.**الحمدلله**
آخرین اخبار