تلاش تل آویو و واشنگتن برای اعمال فشار بر لبنان

ناظران قرارداد اکتشاف نفت و گاز در مناطق مورد نزاع با لبنان را گامی برای اعمال فشار تل آویو و واشنگتن بر بیروت دانستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازالعالم، شرکت آمریکایی هالیبرتون برای عقد قرارداد برای اکتشاف نفت و گاز به نفع رژیم رژیم صهیونیستی در مناطق دریایی مورد نزاع با لبنان، برنده شد.

حسین الموسوی گزارشگر این شبکه گزارش داد: اقدامات رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی به شکل پی در پی نشان می‌دهد که به هیچ روند مسالمت آمیزی باور ندارد.

شرکت هالیبرتون اعلام کرد موفق به عقد قرارداد با رژیم صهیونیستی برای اکتشاف نفت و گاز در منطقه دریایی مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی و به طور مشخص در منطقه موسوم به بلوک ۹ شده است. این گام رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی شرایط را به سمت رویارویی پیش می‌برد؛ به ویژه اگر شرکت آمریکایی عملیات اکتشاف را آغاز کند. آن هم در حالی که درباره هیچ سازوکاری برای حل نزاع در منطقه، در چارچوب مذاکرات غیر مستقیم بین آمریکا و سازمان ملل توافق نشده است.

این اقدام رژیم اشغالگر در حالی صورت می‌گیرد که با اعلام تشکیل کابینه جدید و ورود سوخت ایران به لبنان برای کمک به کاستن از بحران سوخت، لبنانی‌ها به برون رفت از بحران کشور خود امید دارند.

در همین حال، ناظران بر این باورند که اقدامات رژیم اشغالگر در خصوص مرز‌های دریایی با هدف اعمال فشار بر بیروت در این زمینه صورت می‌گیرد.

به گفته ناظران، ممکن است لبنان طی مرحله آینده با اعمال فشار آمریکا برای امتیازدهی در این زمینه در ازای موفقیت عمل دولت جدید، مواجه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار