رییس تعاون روستایی بروجرد خبر داد؛

توزیع یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت در روستا‌های بروجرد

رییس تعاون روستایی بروجرد گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید و گازوییل در ۶ ماهه اول امسال در روستا‌های این شهرستان توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  " محمدحسن نوابی" رییس تعاون روستایی بروجرد  گفت: با توجه به خشکسالی خرید تضمینی گندم امسال با افت شدید روبرو شده به طوری که در یک مرکز خرید ۶۰۰ تن گندم به قیمت ۳۰ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

نوابی گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید و گازوییل در ۶ ماهه اول امسال در روستا‌های این شهرستان توزیع شد.

او اظهار داشت: در ۶ ماهه اول امسال در راستای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مقدار ۴۵۰ تن کلزا از کشاورزان با قیمت ۴۹ میلیارد ریال خریداری شد.

رییس تعاون روستایی بروجرد بیان کرد: همچنین در راستای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در ۶ ماهه امسال مقدار ۱۸۰ تن سایر محصولات کشاورزی از کشاورزان خریداری شده است.

نوابی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول امسال مقدار چهار هزار تن آرد خانه پزی و خبازی در روستا‌های شهرستان توزیع شده است.

او ادامه داد: در راستای توزیع بذر اصلاح شده گندم بین کشاورزان ازرابتدای امسال مقدار ۱۶۰ تن بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم از مرکز استان دریافت شده که ۸۰ تن آن بین کشاورزان توزیع شده است، قیمت هر کیلوگرم بذر گندم آبی هفت هزار و ۸۰۰ تومان و بذر گندم دیم هفت هزار و ۶۰۰ تومان می‌باشد.

رییس تعاون روستایی بروجرد بیان کرد: ۲ تن بذر اصلاح شده کلزا نیز جذب شده است که تاکنون یک هزار و ۱۵۰ کیلوگرم بین کشاورزان توزیع شده است.

نوابی گفت: در ۶ ماهه امسال ۴۵۰ تن نهاده‌های دامی بین دامداران و مقدار ۱۶ هزار ۸۰۰ لیتر سموم کشاورزی بین کشاورزان توزیع شده است.

او  با اشاره به ایجاد مرکز مشاوره گیاه پزشکی در تعاون روستایی بروجرد افزود: این مرکز با هدف دادن مشاوره تخصصی برای استفاده از سموم کشاورزی به کشاورزان ایجاد شده است.

رییس تعاون روستایی بروجرد اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر کشاورزی مبنی بر راه اندازی ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تمهیدات لازم برای تشکیل اتاق اصناف کشاورزی اندیشیده شده است.

نوابی بیان کرد: همچنین شرکت تعاونی زنان شیروان بروجرد پروژه مشترک با بخش توسعه سازمان ملل UNDP را در راستای توانمند سازی مشاغل روستایی که با کرونا آسیب دیده اند شروع کرده است که ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای مشاغل آسیب دیده روستایی از کرونا جذب شده است.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: تعاون روستایی ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.