آمریکا برای حمایت از سودان شرط گذاشت

آمریکا اعلام کرد حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشور از سودان به پشتیبانی خارطوم از دولت انتقالی غیرنظامی بستگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد حمایت این کشور از سودان که شامل کمک‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی می‌شود، به حمایت این کشور از دولت انتقالی غیرنظامی بستگی دارد.

جفری فلتمن، نماینده ویژه آمریکا در شاخ آفریقا، از بیست و هشتم سپتامبر تا یکم اکتبر به سودان سفر کرد تا حمایت آمریکا را از دولت انتقالی غیرنظامی در این کشور مجدداً تأیید کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه هشدار داد انحراف از این مسیر، "مناسبات دوجانبه سودان با آمریکا را در معرض خطر قرار خواهد داد، مناسباتی که شامل کمک قابل توجه آمریکا می‌شود. "

پرایس تصریح کرد حمایت آمریکا از کاهش بدهی سودان و همچنین برنامه‌هایی برای کمک به مدرن سازی ارتش این کشور نیز به تبعیت از طرح انتقال دولت تحت رهبری غیرنظامیان بستگی دارد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، معیار‌های کلیدی در روند گذار سودان شامل دستیابی به اجماع در مورد تاریخ انتقال رئیس شورای حاکمیت به دولت غیرنظامی است. توافق نیز باید بر سر معیار‌های جدید امنیت ملی، ایجاد شورای قانونگذاری انتقالی و سازوکار‌های دادگستری در دولت انتقالی صورت گیرد.

پرایس گفت: "آمریکا با هماهنگی تروئیکا و دیگر شرکای خود در اروپا، سازمان ملل و اتحادیه آفریقا به نظارت دقیق بر تحولات ادامه خواهد داد. "

در پایان ماه گذشته، دولت سودان اعلام کرد کودتای نظامی را که تصور می‌شود توسط هواداران عمر البشیر، رئیس جمهور پیشین سازماندهی شده باشد، خنثی کرده است. رئیس جمهور سابق در کودتای نظامی در آوریل ۲۰۱۹ پس از اعتراضات گسترده علیه وخامت اوضاع اقتصادی و کاهش استاندارد‌های زندگی در این کشور سرنگون شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار