برنامه‌های روز ملی کودک در ۱۷ کانون لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: ویژه برنامه‌های روز ملی کودک از ۱۶ الی ۲۲ مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در ۱۷ مرکز و کانون در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، محمد جواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان  اعلام کرد: روز جهانی و هفته ملی کودک، فرصتی است تا بیشتر و بهتر به کودکان بیندیشیم، به همین منظور متناسب با شعار «حال خوش کودکی، حال خوش زندگی» و با نگاه به روز شمار هفته، ویژه برنامه‌هایی طراحی و برنامه‌ریزی‌شده تا بتون هفته‌ای سرشار از زیبایی، شادی و نشاط برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.
محمدی افزود: امسال برنامه‌های لرستان به گونه‌ای برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده‌اند که موجب افزایش شادی و نشاط و آگاهی در بچه‌های استان شوند که این برنامه‌ها به صورت حضوری و مجازی اجرا خواهند شد.
او با اشاره به این نکته که در نماز جمعه این هفته، به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک، قاری قرآن، مکبر نوجوانان عضو کانون هستند، بیان کرد: برپایی نمایشگاه نقاشی اعضای کانون، حضور هشت مرکز سیار، نقاشی بر روی یکی از دیوار‌های مصلای الغدیر خرم‌آباد، خوانش بیانیه کوکان و نوجوان توسط عضو کودک از دیگر برنامه‌های این روز است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ادامه داد:همچنین در این روز معرفی کتاب‌های کانونی مناسب کودکان (تولید و ساخت کلیپ‌های آموزشی)، نمایشگاه مجازی نقاشی با موضوع صلح و بازی و قرائت بیانیه کودکان توسط ۱۷ کودک در ۱۷ مرکز اجرا خواهد شد.
محمدی اظهار داشت: در روز ۱۷ مهر با شعار کودک، باور‌های دینی و معنویت برنامه‌ها ویژه‌برنامه گلچینی از سخنان بزرگان دینی در قالب خوشنویسی، ویژه‌برنامه کتابخانه‌های سیار در روستا‌های تحت پوشش (جشن، معرفی کتاب‌های دینی، معرفی شخصیت‌های دینی و مذهبی)، تولید آثار فاخر و انتشار در فضای مجازی (خلاقیت‌های دستی، نمایش عروسکی، سرود)، انتشار داستان‌های مینی‌مان توسط کودکان (۳۴ اثر)، انتشار قصه‌گویی کودکان (۱۷ اثر) برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در روز ۱۸ مهر با شعار کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی برنامه‌های ساخت و تولید آثار مهارت‌های مثبت روانشناسی و انتشار در فضای مجازی، تولید آثار تئاتر کتابخانه‌ای (۲۰ اثر)، شعرخوانی و ساخت کلیپ‌های آموزش درست‌خوانی و روان‌خوانی، نشست تخصصی با کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌ی کودک، دیدار با مسوولان و در روز ۱۹ مهر با شعار کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه برنامه‌های ویژه‌برنامه‌ی نامه‌ای به مدافعان سلامت، نمایشگاه مجازی عکس با موضوع (امنیت و لبخند کودک) ۱۵۰ اثر، تولید آثار نقاشی کودکان با موضوع امنیت و مدافعان سلامت برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان اضافه کرد: در روز ۲۰ مهربا شعار کودک، کتاب، هنر و ادبیات برنامه‌های، جشن تولد برای انتشار تازه‌های کتاب کودک (نویسندگان و شاعران کانونی)، تقدیر از فعالان عرصه فرهنگ، نویسندگان و شاعران کودک، ویژه‌برنامه شعر کودک (انتشار آثار شعر کودکان)، نمایشگاه تصویرسازی کتاب‌های کودکان، رونمایی از محصولات فرهنگی و کتاب‌های کانونی مناسب کودکان، معرفی شاعران کودک و خوانش نمونه‌هایی از آثار آن‌ها اجرا خواهند شد.
محمدی یادآور شد: در روز ۲۱ مهر با شعار کودک، هویت میراث طبیعی و فرهنگی برنامه‌های برگزاری ویژه‌برنامه‌ی خلاقیت‌های هنری و بازتولید آثار بومی محلی، ویژه‌برنامه ساخت و تولید ترانه‌های بومی و محلی مناسب کودکان، برگزاری ویژه‌برنامه‌ی قصه‌گویی بومی محلی، نمایشگاه مجازی سفال (مفرغ‌ها و نقش برجسته‌ها)، معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی لرستان و در روز ۲۲ مهر با شعار کودک، رسانه و فناوری‌های نوین برنامه‌هایی مانند بازدید از سازمان‌ها و ادارات مرتبط (صدا و سیما، محیط زیست، بیمارستان کودکان)، معرفی مشاغل در ارتباط با فناوری (مخابرات)، دیدار با تلاشگران عرصه‌ی فناوری و اطلاعات، حضور کودکان در صدای مرکز لرستان به اجرا در می‌آیند.
او گفت: با هماهنگی که با سایر ادارات انجام شده است، برنامه‌های مشترک زیادی در سراسر استان اجرا خواهد شد که می‌توان به مسابقه نقاشی با همکاری راهنمایی رانندگی، برگزاری مسابقه فرهنگی، هنری و ادبی با مشارکت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی اشاره کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با تأکید بر رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار، بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که دفاتر تسهیلگری صورت گرفته است، کتابخانه‌های سیار در طول هفته با این مراکز برنامه‌های مشترک اجرا می‌کنند و در روستا‌های تحت پوشش نیز خدمات فرهنگی هنری و ادبی ارایه می‌دهند.
انتهای پیام/ر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار