شب گذشته؛

۶ شهرستان خراسان رضوی سردترین شهرهای کشور بودند

کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ شب گذشته ۶ شهرستان خراسان رضوی جزو سردترین شهر‌های کشور بودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا عنایتی کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰، شب گذشته (جمعه شب) دمای هوای ۱۵ شهرستان استان به زیر صفر رسید و در این میان ۶ شهرستان استان سردترین شهرهای کشور شدند.

او افزود: طی شبانه روز گذشته شهرستان باخرز با منفی هشت، فریمان با منفی هفت، تایباد با منفی ۶، کوهسرخ، تربت حیدریه و کلات با منفی پنج درجه ۶ شهر سرد خراسان رضوی و کشور بودند.

کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان‌های مشهد، تربت جام، گلمکان، سرخس، درگز و نیشابور هم با منفی چهار درجه سانتیگراد زیر صفر در رتبه‌های بعدی قرار داشتند و دمای هوای شهرستان‌های خواف و قوچان نیز منفی سه و خوشاب منفی یک درجه زیر صفر بود.

عنایتی بیان کرد: در این مدت، داورزن با ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان بود و بیشترین سرعت وزش باد نیز از بجستان با ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شد و دمای هوای شهر مشهد نیز در این مدت بین منفی چهار تا ۱۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

او تصریح کرد: امروز نیز ابرناکی از غرب استان خراسان رضوی آغاز می‌شود و اندک، اندک همه استان را همراه با بارش‌های پراکنده در بر می‌گیرد و در ارتفاعات مرکزی و جنوبی نیز بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود، اما از روز دوشنبه ابرناکی محدود به نواحی جنوبی و شرقی می‌شود و از روز سه شنبه جوی پایدار، هوای استان را در بر می‌گیرد و پدیده غالب در سه روز پیش رو نیز وزش باد به ویژه در نواحی شرقی و بادخیز استان است.

کارشناس پیش بین اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: امروز حداکثر دمای هوای شهر مشهد به ۱۰ درجه سانتیگراد و در کمترین میزان آن در شب به منهای یک درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار