پرداخت تسهیلات به کشاورزان کشت گیاهان دارویی کم آب در کاشمر

در نشست و هم اندیشی کارگروه توسعه راهبردی بخش کشاورزی در کاشمر پرداخت تسهیلات به کشاورزان کشت گیاهان دارویی به تصویب رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با توجه به شرایط منطقه همکاری و هم گرایی تمام ادارات و سازمان‌ها بخصوص در حوزه منابع آب و آبخیزداری نه تنها به پیشرفت و رونق بخش کشاورزی شهرستان می‌تواند کمک کند بلکه باید بصورت منطقه‌ای و با همراهی سایر شهرستان‌های همجوار پیشرفت کشاورزی منطقه را در دستور کار خود قرار دهیم.

او اولویت اداره منابع طبیعی را مطالعه و اجرای پروژه‌های آبخیزداری عنوان کرد و و در خصوص سند توسعه راهبردی بخش کشاورزی شهرستان و همچنین آمایش سرزمینی مطالبی افزود: ناچاربه تغییر الگوی کشت می‌باشیم و با هماهنگی‌های انجام شده و با همکاری صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان کشت گیاهان دارویی کم آب طلب از ناحیه تبصره ۱۸ تسهیلات پرداخت می‌شود که این تسهیلات می‌تواند کمک شایانی در تغییر الگوی کشت شهرستان باشد.

در ادامه هر کدام از حاضرین درمورد خصوصیات اکولوژیکی و جامعه شناختی روستای گندم بر نظرات و پیشنهادات خود را عنوان و مقرر گردید از منطقه بازدید میدانی صورت پذیرد و نمونه آب و خاک برداشت و آنالیز شود همچنین به کشاورزان روستا درخصوص الگوی کشت مناسب با توجه به خصوصیات و میزان دبی آب در دسترس توصیه‌های فنی انجام گردد.

انتهای پیام//ف.ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار