کارگروه بررسی لغو تحریم‌ها فردا آغاز به‎ کار می‌کند

معاون وزیر خارجه گفت: مقرر شد که صبح فردا (سه‌شنبه) کارگروه بررسی لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران آغاز به کار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها امشب (دوشنبه) پس از نشست افتتاحیه این مذاکرات که در هتل کوبورگ برگزار شد، گفت: امروز ما نشست کمیسیون مشترک برجام را داشتیم که کشور‌های عضو برجام در آن مشارکت داشتند. این نشست به ریاست (انریکه مورا) نماینده اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه خود را در مورد دو موضوع بیان کردند یکی وضعیت اجرای برجام و دیگری درباره چشم انداز آتی، به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند پیش رو.

معاون وزیر خارجه گفت: در این نشست بر این نکته تأکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی، اقدام کشوری است که با نقض توافق و قطعنامه شورای امنیت (۲۲۳۱) از توافق خارج شد و برخلاف قانون و مقررات بین‌المللی، تحریم‌های گذشته را مجددا بازگرداند و همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد. در نهایت قرار بر این شد که اولا موضوع لغو تحریم‌ها به عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و بر همین اساس، قرار شد فردا صبح سه‌شنبه نهم آذر ماه کارگروه بررسی لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند.

علی باقری در پایان تصریح کرد: به نظر من این خودش یک دستاورد قابل توجه است که همه کشور‌های عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران تن دادند و بر آن تأکید و تصریح کردند که ابتدا باید وضعیت تحریم‌های غیرقانونی رژیم آمریکا علیه ملت ما روشن شود و بعد نسبت به سایر موارد بحث، بررسی و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۰۸:۴۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
بدون برداشتن تحریم یعنی هر گونه مذاکره ای برای هیچ و بی فایده است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
تو خود ایران کسانی هستند که از تحریمها حمایت می کنند چون به واسطه تحریم سود های باد آورده کلان کسب می کنن مطمئن باشین همینها نمیگذارند تحریم برداشته شود اینقدر ساده نباشین که امریکا تحریم میکنه از داخل خط میدن و حمایت می کنند صد سال دیگه هم تحریمها لغو نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۷:۲۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ایران درخواست پانصد میلیارد دلار بابت حسن نیت طرفهای غربی درخواست کند.
و کشورهای غربی هم بابت حسن پیشاپیش این مبلغ را به حساب ایران عزیز واریز کنند.اعتماد دو طرفه است نه یکطرفه.
Iran (Islamic Republic of)
V
۰۶:۵۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
روز از نو
روزی از نو
برگشتیم به ۳سال پیش
Iran (Islamic Republic of)
یوسف ال کثیر
۰۶:۰۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
احسنت بر شما
Iran (Islamic Republic of)
سرزمین جاوید
۰۵:۲۷ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
تا حالا که از زبان مردم بدبخت مایه گذاشتید وتصمیمات خود را به زبان مردم تحمیل کردید تحریم شدیم چون هرجور که میل سیاست های شما بود باید مردم وکشور تحمل کنند چون شما خواستید ودر تمام محافل و سخنرانی ها همه وهمه جا گفتید مردم ایران حاضرند که تحریم ها را تحمل کنند ولی از آرمان های خود دست بر نمی دارند مثلا چه آرمانی حمایت از مردم فلسطین ،کدام مردم این آرمان ساختگی شما را میخواهند مگر همان چند افراد اندکی که همیشه در صف نماز جمعه وهمیشه در صحنه های انقلاب شما هستند ،به ما چه هرجه بر سر این اعراب تازی می آید خوب خود تازیان مدافع فلسطین باشند آخر به ما چه ربطی دارد ، مردم بدبخت فلاکت زده هم قطعا خدایی دارند واز شما حکومتی ها در روز قیامت سوال خواهد کرد این را بدانید ....
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۳:۵۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سوالی که همه مردم مطرح میکنند اینه که این گروه 4+1که برجام را قبول داشتند در طی این چندسال هم با تمام توان سیاستهای ضد ایرانی امریکا را دنبال کردند و با زبان ساده تر ایران را فریب دادند .حالا برای تکرار نشدن این چرخه چه میکنند و چه تضمینی وجود داره و از طرفی هم ثابت شده همه طرفهای مقابل ایران دستشون توی یک کاسه بوده و خواهد بود. شاید حرفم از دید بعضیها مضحک باشه ولی پیشنهاد میکنم بخطر جلوه گیری از سو استفاده های بعدی طرفهای غربی وشرقی حتما متن اصلی برجام به زبان فارسی ایرانی نوشته شود که این خود یک تضمین خوب برای اجرا خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۱:۲۵ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
سلام ،

بین هزار تحریمی که وجود دارد ،
یکی را انتخاب می کنیم و من اجازه لغو آن را می دهیم ،
ببینیم خارج کار را تا کجا قبول می کند و کمک می کند ،

بعد اگر دولت جمهوری اسلامی استفاده صالح از این رفع تحریم کرد ،
من اجازه مذاکره برای موارد بعدی را خواهم داد ،

در هر حال تحریم مهم نیست ،
دوستان من مهم هستند ،

موفق باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
فقط ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
مثل اینکه از ایران هیئت 40 نفر برای مذاکره رفتن . امیدواریم زورشون به هیئت های 2 تا 5 نفره 4+1 برسه . نمی دونم برای مسابقه طناب کشی رفتن ، یا برای تور گردشگری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
ایران تمام خواسته ها و حقوق بر حق خود را ده ها بار تکرار کرده است لذا نوبتی هم باشد نوبت ارو پاست که موضع خود را مشخص و آشکار و عملی نماید ، یعنی تا عملی در جهت رفع تحریم ها و اجرای مفاد بر جام صورت نگیرد لزومی به شرکت ایران در مجالس حرافی هیچ توجیهی ندارد !
فعلا اروپا باید ثابت کند که مستقل و صادق است .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۳۴ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
کار گروه برداشت تحریم ها وضع شده توسط آمریکا بدون مشارکت آمریکا هیچ نتیجه نداره فقط شعار برای خودی ها و مصرف داخلی دارد یا اروپا و روسیه و چین ملت و دولت ایران را مسخره میکنن ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
احسن . چقدر تو زرنگ بودی به هدفت رسیدی ولی آون زمان از مخالفان سزر سخت برجام بودی هااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
تحریم امریکا علیه مردم؟
یا... ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
آقای باقری لطفآ زیاد خوش بین نباش ، و با تردید به قول و قرارهای غربی های بدعهد نگاه کنید.که بعد پشیمون نشید
ما مردم عادی به این فیلم های غربی هیچوقت خوش بین نیستیم تا برابر رهنمودهای رهبری انقلاب تحریم ها برداشته و راست آزمایی نشوند قبول نداریم.!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
موفق باشید ولی بعید هست امریکا تحریم ها رو برداره دولت روحانی که نتونست امریکا به برحام بیرگردونه از شما هم مشتاق تربود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
خیلی ساده اید که امریکا تحریم برداره
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۲۳:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
باز شروع شد . روز از نو روزی از نو . نمیدونم چند بار دیگه باید از یک سوراخ گزیده بشیم .؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۱۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
چه خبر از کارگروه بررسی تخلفات در بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
بدونه برداشتن تحریم های بانکی و مالی هیچ تحریمی را برنداشتید و هیچ تاثیری هم در وضع مملکت نخواهید گذاشت اگه تحریم های بانکی بر نمی دارند بهتره توافقی نکنید
آخرین اخبار