خیرالدین مطرح کرد؛

لزوم ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه‌ها

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از لزوم ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه‌ها برای توجه بیشتر به دانش آموزان و دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های کشور گفت: تشکیلات مناسبی به صورت جدی در حوزه فناوری وزارت علوم شکل نگرفته و اگر زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه ایجاد کرده ایم، اما فرهنگ سازی مناسبی را به وجود نیاورده ایم.

او افزود: معاونت فناوری و نوآوری به صورت رسمی در وزارت علوم طی هفته گذشته با ابلاغ سازمان امور استخدامی کشور ایجاد شده است.

خیرالدین تصریح کرد: تبدیل ایده به محصول بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در بخش فناوری باید فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد. برای مثال بحث کارآفرینی را باید بسیار جدی در دانشگاه‌ها پیگیری کنیم و این موضوع حائز اهمیت است و باید فرهنگ سازی شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایجاد مدرسه اشتغال در دانشگاه‌ها هم باید شکل بگیرد و استقبال دانش آموزان و دانشجویان کشور از آموزش عالی به تدریج در حال کم شدن است؛ چرا که انگیزه‌ای در آن‌ها وجود ندارد و باید انگیزه را در آن‌ها ایجاد کنیم.

خیرالدین تاکید کرد: بخشی از تحقیقات باید کاربردی و توسعه‌ای و نیازمحور باشند، در برخی دانشگاه‌ها مشکلات خود جامعه حل نمی‌شوند و به همین علت باید گفتمان فناوری را در کشور توسعه دهیم و هفته پژوهش و فناوری بهترین بستر برای انجام این کار است و برای خدمت به جوانان در این بخش باید انرژی بیشتری را صرف کنیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: ۱۶ اتاق فکر را در وزارت علوم ایجاد کرده ایم و وزارت علوم اتاق فکر دولت است؛ بنابراین این وزارتخانه باید اتاق فکر و اندیشکده داشته باشد و پیشنهاد می‌کنم تا این اتاق فکر در دانشگاه‌ها هم گسترش داده شود.

او گفت: در نظام پیشنهادات وزارت علوم پلتفرمی در حال شکل گیری است تا بتوانیم نیاز‌های کشور را در آن سامانه وارد کنیم تا سرمایه گذاران بتوانند با علاقه مندی در آن وارد کار شوند و روی ایده یا نیاز مشخص سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۴۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
مدرسه هم راه بندازید اثر ندارد تا رشته هایی که دکتراشون بدرد نمیخوره حذف نکنید همین آش و همین کاسه هست. الان تو رشته ما بیش از 300 فارغ التحصیل بیکاره . حالا بگید بیایین درس بخونید. ما که رفتیم خارج اونا بیشتر هوامون را دارن
آخرین اخبار