یمن:

روز جهانی حقوق بشر، روز محکومیت سازمان ملل متحد است

وزارت حقوق بشر یمن با انتقاد از رویکرد سازمان ملل متحد روز جهانی حقوق بشر را روز محکومیت این نهاد جهانی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، وزارت حقوق بشر یمن در روز جهانی حقوق بشر با برپایی همایشی از رویکرد سازمان ملل متحد به حقوق مردم یمن انتقاد و تصریح کرد چنین روزی روز محکومیت سازمان ملل متحد است.

جلال الرویشان، معاون نخست وزیر یمن در این همایش گفت: چنین روزی محکومیت بزرگی برای سازمان ملل متحد است که کوچک‌ترین حقی را برای مردم یمن در برابر متجاوزان و در سایه تداوم تحریم‌ها علیه یمن، قائل نیست.

وی روز جهانی حقوق بشر را یک دروغ تاریخی دانست و آنچه امروزدر یمن رخ داده را با فاجعه نکبت در سال ۱۹۴۸ در فلسطین مقایسه کرد چرا که با وجود اعلامیه حقوق بشر وضعیت فلسطینیان از آن تاریخ تا به امروز هیچ تغییری نکرده است.

الرویشان مفهوم سازمان ملل متحد و مفهوم حقوق بشر را تنها برای طرف‌های پیروز در جنگ جهانی دوم عنوان کرد که تا به امروز ادامه دارد، زیرا واقعیت سیاست بین الملل، فاقد حقوق بشر است.

به گفته این مقام یمنی، امروز شرایط در یمن به گونه‌ای است که گویا سی میلیون انسان در زندان به سر می‌برند، زیرا فرودگاه‌ها و بنادرشان تعطیل است حال آنکه اگر تاریخ جنگ‌های منطقه را مرور کنیم می‌بینیم از سال ۱۹۴۸ که بیانیه جهانی حقوق بشر مصوب شد تا به امروز به خاطر جنگ، در هیچ کشوری فرودگاهی بسته نشده است، اما این اتفاق فقط برای یمن رخ داد.

در همایش مذکور، روز جهانی حقوق بشر مناسبت خوبی برای شرح جنایات آمریکا علیه مردم یمن خوانده شد و از زبان علی الدیلمی، کاردار وزارت حقوق بشر یمن، سکوت محافل بین المللی به منزله چراغ سبزی تعبیر شد که به آمریکا اجازه داد تا بار دیگر تنش‌ها را در چندین استان صنعا افزایش دهد.

الدیلمی گفت: «یکی از شگفتی‌ها این است که امروز آمریکایی‌ها طلبکارند در شرایطی که خودشان در راس ائتلاف متجاوزان قرار دارند، بیشترین سلاح را به متجاوزان می‌دهند، مانع تشکیل کمیته بین المللی برای تحقیق درباره تمام جنایات در یمن، عامل مسکوت گذاشتن قانون بین المللی حقوق بشر و عامل به بن بست رساندن توافقات بین المللی هستند.»

در روز جهانی حقوق بشر، تداوم جنایات آمریکا و عربستان در یمن، بهترین گواه برای بطلان ادعا‌های سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر و شرحی بر میزان مشارکت این سازمان بین المللی در جنایات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
درود بر آزادی
مرگ بر حقوق بی بشر سازمان ملل
آخرین اخبار