کشف بقایای ۹ ماموت عصر یخبندان از دل خاک

محققان موفق به کشف بقایای استخوانی ۹ ماموت مربوط به دوره نئاندرتال‌ها در انگلستان شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از livescience، محققان یک قبرستان پر از بقایای استخوانی ۹ ماموت نر و ماده را کشف کردند که گویا در آخرین عصر یخبندان در جایی که اکنون معدنی در Swindon (شهری در جنوب غربی انگلستان) است، مرده‌اند.

محل کشف ماموت ها

محققان ابزار‌های سنگی ساخته شده توسط نئاندرتال‌ها (انسان‌های نخستین)، از جمله تبر دستی و ابزار‌های سنگ چخماق کوچک معروف به خراش را در کنار این ماموت‌ها کشف کردند. لیزا وستکات ویلکینز، یکی از بنیانگذاران DigVentures در بیانیه‌ای گفت: "پیدا کردن استخوان‌های ماموت همیشه خارق‌العاده است، اما یافتن استخوان‌هایی قدیمی که در نزدیکی ابزار سنگی نئاندرتال‌ها به خوبی حفظ شده باشد، استثنایی است."

کشف بقایای ماموت ها توسط محققان

باستان شناسان در پی این جستجو بقایای بیشتری از عصر یخبندان را کشف کردند؛ از جمله بال‌های ظریف سوسک، صدف‌های شکننده حلزون آب شیرین و بقایای ماموت، مانند عاج، استخوان‌های پا، دنده‌ها و مهره‌های متعلق به گونه‌ای از ماموت‌های استپی. محققان قدمت این مکان را بین۲۱۰ هزار تا  ۲۲۰ هزار سال پیش، در اواخر دوره بین یخبندان یا گرم، زمانی که نئاندرتال‌ها هنوز در انگلیس زندگی می‌کردند، تعیین کردند. با این حال، هنگامی که دما کاهش یافت، نئاندرتال‌ها به سمت جنوب حرکت کردند.

کشف بقایای 9 ماموت عصر یخبندان از دل خاک

در ادامه، این تیم قصد دارد دریابد که چرا بسیاری از ماموت‌ها در یک نقطه مرده اند و آیا نئاندرتال‌ها این جانوران را شکار کرده اند یا اینکه بقایای آن‌ها را جمع آوری و خاک کرده اند. دانکن ویلسون، مدیر اجرایی Historic England (یک سازمان حفاظت از تاریخ انگلیس) گفت: "یافته‌ها ارزش بسیار زیادی برای درک زندگی انسان‌ها در انگلیس دارد و شواهد محیطی ظریف به دست آمده نیز به ما کمک می‌کند تا آن را در زمینه تغییرات آب و هوایی گذشته درک کنیم. از طریق این یافته‌ها و تحقیقاتی که به دنبال خواهد آمد، ما مشتاقانه منتظر روشن شدن زندگی در انگلیس در ۲۰۰ هزار سال پیش هستیم".


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۵۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
احتمال زیاد کاره دلالان گوشت یا از کارمندان اداره جهاد یا وزارت صنعت ایران که دستی بر احتکاره گوشت وارداتی دارند باشه فردا هم اداره تعزیرات صاحب این گوشت ها میشه و ...