برگزاری رزمایش نیرو‌های راهبردی هسته‌ای روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲

 یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفت برگزاری رزمایش سه گانه نیروهای راهبردی هسته‌ای مسکو برای آغاز سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، رزمایش‌ نیرو‌های راهبردی هسته‌ای روسیه به نام  با عنوان گروم (تندر) در اوایل سال ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

 یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه به تاس گفت: رزمایش گروم با مشارکت سه گانه نیروهای راهبردی هسته‌ای روسیه برای آغاز سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در ۲۱ دسامبر، در جلسه گسترده هیئت وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمرینات فرماندهی و ستاد راهبردی وستوک و گروم قرار است در سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

رزمایش‌ نیرو‌های راهبردی هسته‌ای روسیه سالانه برگزار می‌شود. معمولا در چارچوب این رزمایش‌ها، ناو موشک‌بر ناوگان شمال، یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را علیه هدفی در میدان آزمایش کورا در شبه جزیره کامچاتکا و یک زیردریایی هسته‌ای ناوگان اقیانوس آرام، یک موشک بالستیک قاره‌پیما را علیه یک موشک پرتاب می‌کنند.

ماه گذشته روسیه تمرینات نظامی خود را در دریای سیاه انجام داد. این رزمایش در پاسخ به تمرینات نظامی اوکراین در نزدیکی مرز بین دو کشور صورت گرفت.

پایگاه خبری اینترفکس به نقل از ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های سوخوی روسی از جمله هواپیما‌هایی بودند که با همکاری ناوگان دریای سیاه، نحوه پاسخگویی به حملات دشمن را با پرواز‌های آموزشی بر فراز آب‌های دریای سیاه تمرین کردند. در این رزمایش نظامی ۱۰ فروند هواپیما و چند کشتی جنگنده به کار گرفته شده است. 

چند روز پس از گفت‌وگوی رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بایدن تاکید کرد آمریکا و متحدانش در منطقه آماده پاسخی قاطع به هر گونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین هستند.

تنش‌های شدیدی میان روسیه و آمریکا بر سر اوکراین وجود دارد. مقامات آمریکایی بارها ادعا کردند که روسیه قصد حمله به همسایه جنوبی خود را دارد اما روسیه این ادعا را  بار‌ها رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار