حضور نیرو‌های خارجی در کشتی اماراتی توقیف شده در یمن

نیرو‌های یمنی با انتشار تصاویر بیشتری از کشتی جنگی اماراتی که در آب‌های یمن توقیف شد از حضور نیرو‌های خارجی در این کشتی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز تعداد بیشتری عکس و فیلم از کشتی «روابی» که حامل تجهیزات و مهمات جنگی ائتلاف متجاوز عربی بود، منتشر کرد که نشان می دهد نیرو‌های خارجی وابسته به ائتلاف در این کشتی حضور داشتند.

برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این افراد مزدوران وابسته به امارات و ائتلاف هستند که وظیفه جنگیدن با نیرو‌های یمنی را دارند. نیرو‌های صنعا هویت این سربازان را فاش نکردند، اما شاهدان عینی حضور نیرو‌های خارجی در کشتی توقیف شده را تایید کردند.

دوشنبه هفته گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد این نیرو‌ها توانسته‌اند یک کشتی جنگی اماراتی را در آب‌های بندر الحدیده یمن توقیف کنند. بلافاصله تلویزیون عربستان ادعا کرد این کشتی جنگی نبوده و باری است!

در همین راستا نیرو‌های یمنی با پخش کردن ویدئو و تصاویری نشان دادند که کشتی روابی حامل بسیاری از تجهیزات و مهمات نظامی بوده است.

بعد از این اقدام یمنی‌ها، عربستان دو نقت‌کش یمنی که حامل سوخت برای مردم یمن بودند را توقیف کرد. این توقیف تنها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت نفت یمن در صنعا اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی کشتی «SPLENDOUR SAPPHIRE» که حامل ۲۴۱۸۹ تن مازوت بود را علی‌رغم بازرسی و کسب مجوز‌های سازمان ملل، توقیف و به منطقه همجوار جیزان منتقل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار