رئیسی: همه چیز ما مذاکرات نیست/ وام ازدواج حتما برقرار است

رئیس‌جمهور گفت: همه چیز ما مذاکرات نیست. برای ما دو نکته مهم است؛ اول خنثی کردن تحریم‌ها و دوم روابط با سایر کشور‌های جهان.

باشگاه خبرنگاران جوان -  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در چهارمین گفت‌وگوی خود با مردم حاضر شد.

سرنوشت وام ازدواج در سال آینده، میزان افزایش حقوق‌ها، سرنوشت ارز ۴۲۰۰ تومانی، کنترل قیمت‌ها، توسعه روابط با همه کشورها، مذاکرات وین و بازار بورس از مهم‌ترین محورهای سخنان او بود.

رئیسی به سوالات زیر پاسخ داد.

سفر به روسیه  مهم‌ترین سفر شما از آغاز دولت سیزدهم است. مخالفان و منتقدان دولت یک طور درباره روابطی که درباره چین و روسیه گسترش پیدا می‌کند را به نحوی ناقض سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی می‌دانند. نظر شما چیست؟

ما در سیاست بین‌المللی در ایران فعالیت و تلاش بسیاری داشتیم و داریم. باید در سیاست به صورت متوازن عمل شود، ضمنا در سیاست تجاری و اقتصادی هم به همین صورت است، باید در سیاست روابط متوازن داشته باشیم و در نوع روابط سیاسی خود توازن را برقرار کنیم. در حوزه ترانزیت، حمل و نقل، محصولات کشاورزی، صنعت، هوافضا و حوزه‌های مختلف می‌توانیم اقدامات بسیاری را با روس‌ها انجام دهیم؛ ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و می‌تواند این ظرفیت‌ها تبادل شود.

سیاست متوازن که در حوزه سیاست خارجی به دنبال آن هستید را چگونه دنبال می‌کنید؟

همه چیز ما مذاکرات نیست، برای ما دو نکته مهم است، اول خنثی کردن تحریم‌ها و دوم روابط با سایر کشور‌های جهان. آنچه که در برنامه سیاست خارجی ما وجود دارد تعامل با همه کشور‌های جهان است.

ارزیابی شما از استقبال آقای پوتین چیست؟ نمازی که شما در کرملین اقامه کردید در فضای مجازی بسیار بازتاب داشت. البته سخنرانی شما در مجلس دوما هم پررنگ بود.

اینکه نتیجه یک سفر بخواهد و لبخند باشد برای مردم اتفاقی نمی‌افتد، مباحث من و رئیس جمهور روسیه مسئله منافع مردم ایران بود؛ ما در مسائل پولی مالی روسیه اتفاق نظر داریم که سلطه دلار در مبادلات مالی ما شکسته شود. حذف تعرفه کشاورزی قیمت‌ها را تغییر می دهد مسئله مهمی است که برای دو کشور مهم بود؛ مسیر شمال به جنوب ما یک مسیری است که می‌تواند تجارت ما به کشورهای همسایه را سهل کند، همه توافقات در جهت منافع مردم بوده است.

مردم دوست دارند تا از آخرین تحولات مذاکرات وین با خبر شوند و اینکه آخرین تحولات چیست. بحث دیگر هم زمزمه‌هایی است که برخی اوقات از سوی آمریکایی‌ها درباره مذاکره مستقیم مطرح می‌شود. در صورتی که این درخواست مطرح شود، موضع صریح ایران چیست؟

درخواست مذاکرات آمریکایی‌ها برای الان نیست و از مدت‌ها پیش مطرح شده است، تا الان مذاکره با آمریکا صورت نگرفته، اما آنجایی که مطرح کردیم در صورتی که طرف آماده بشود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را لغو کنند تا برای هرگونه توافق وجود دارد. 

آقای رئیس‌جمهور لطفا درباره اعطای تسهیلات خرد چه برنامه‌ای دارید؟ چون بانک‌ها مقاومت می‌کنند و مراحل بسیار سختی را می‌گذرانند. شما چقدر ایستادگی می کنید تا این دستور اجرایی شود؟

بانک‌ها باید سه کار را دنبال می‌کردند، اول مسئله نقش خود در رشد اقتصادی است، بانکها نقش بسیار بالایی در رشد اقتصادی دارند، دوم مسئله خدمت به مردم و تسهیلاتی که اشاره شد، سوم مسئله اداره خودشان است. نقدینگی اگر تبدیل به تولید نشود مشکل ایجاد می‌کند، مدیریت و خلق نقدینگی اگر به سمت تولید رود جای نگرانی نیست. تسهیلات باید سهل باشد، این اقدامات باید انجام شود و وزیر اقتصاد مسئول انجام این کارها است و من هم نسبت به این تصمیمات تاکید کردم که اجرایی شود.

در سخنان خود به ازدواج جوانان اشاره کردید و صحبت از تسهیلات در میان است. آیا قرار است وام ازدواج برای سال آینده حذف شود؟

حتما وام ازدواج برای سال ۱۴۰۱ برقرار است، توجه به ازدواج و جوانان به دنبال ازدواج بروند فقط با صحبت و بیان خواسته نمی شود، یکی از اقداماتی که دولت باید انجام دهد، اعطای وام ازدواج و ساخت مسکن است. آنچه با مردم به وعده گذاشتیم بنا به عمل جدی هستیم. اما می‌خواهد صادق الوعد باشد. در کارگروه اقتصادی قرار گذاشتیم که کارگروهی تشکیل شود و این مسئله را بررسی کنند، از نگرانی های جدی که دولت دارد، موضوع اجاره بهاست. اساس این مسأله مسکن سازی است و مسئله بعدی اعتبارات است و برای آن اعتبارات خواهیم گذاشت تا مسئله اجاره بها را حل کنیم.

برنامه شما برای مقابله با فرارهای مالیاتی چیست؟

فرار مالیاتی موضوعی بوده که همیشه در بودجه می‌آمد. بنای ما بر کنترل تورم است، در چند سال گذشته شاهد تورم شدید بودیم و آمارهایی که در بخش‌های اقتصادی می آید این است که دولت بر کنترل تورم موفق بوده است. افرادی هستند که درآمدهای بسیار کلان در کشور دارند که مالیات پرداخت نمی‌کنند. اما اکنون کارمندانی که حقوق می‌گیرند پیش از دریافت حقوق مالیات آن کسر می‌شود که این بی انصافی است. دولت باید با ساز و کارهایی دنبال آن باشد که یکی از این سازمان کار ها راه اندازی این سامانه هایی است که در کشور فعالیت می‌کنیم، سامانه‌هایی به بخش‌های مختلف صادراتی، وارداتی و گمرکی متصل می‌کنیم تا فرار مالیاتی را کاهش دهیم.

یکی از موضوعات مهم که در بودجه ۱۴۰۱ منعکس شده، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که لاجرم باید این اتفاق بیفتد. اما نکته مهم تبعات آن بر زندگی مردم است. اکنون میان مردم و همه اقشار این سوال مطرح است که دولت تبعات ناشی از حذف این ارز را چگونه جبران خواهد کرد؟

اکنون بحث کنترل قیمت‌ها بحث مهمی است و ستاد تنظیم بازار باید قیمت‌ها را هم کنترل کند، دولت در کنترل بخشی از قیمت ها موفق است، مانند قیمت فولاد و سیمان نه تنها کنترل کند بلکه قیمت را پایین بیاورد. میلیارد دلار بود که دولت قبل آن را هزینه کرده بود و برای این دولت مبلغی نبود که بخواهد ارز ۴۲۰۰ را تخصیص بدهد. ما سعی کردیم با سازمان‌هایی وضعیت را حفظ کنیم اما ارزش ۴۲۰۰ مشکلاتی را ایجاد کرده و باید ۳ سال قبل مشکلات این ارز حل می‌شد.

سه نکته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای ما مهم است باید برای حذف این ارز یک اجماع نسبی وجود داشته باشد، حداقل بین دولت و مجلس. دوم اینکه باید اقناع افکار عمومی خوب صورت بگیرد و سوم اینکه این ارز ۴۲۰۰ نسبت به چند کالا که قیمت داده بشود، باید خسارت مردم از حذف این ارز جبران شود. فعلا برای حذف ارز ۴۲۰۰ برای نان و دارو هیچ صحبتی نداریم، در حال تبادل نظر با مجلس هستیم. خط قرمز ما حفظ معیشت مردم است و به هیچ عنوان نباید معیشت مردم در این موضوعات به هم بخورد. تمام اقدامات ما باید به ثباتی در بازار و زندگی مردم برسد.کسب و کار‌ها باید قابل پیش‌بینی شود و غیر از این برای کشور ضرر دارد.

شما پیش از انتخابات و آغاز به کار دولت سیزدهم عنوان کرده بودید، بورس بود. برنامه شما برای آن چیست؟

 ما در مسئله بورس میراث‌دار دولت قبل شدیم، اکثر سهامداران سهامداران خرد سهامداران بورس را تشکیل می‌دهند. در دولت اعلام کردم به هیچ عنوان نباید بورس قلک تأمین مالی دولت شود دوم اینکه باید صندوق‌های تثبیت و توسعه را به عنوان پشتوانه سهامداران خرد تخصیص دهیم.

مردم بدانند دغدغه آن‌ها در مسئله بورس دغدغه من است. تیم اقتصادی به نتایجی رسیده است که فردا صبح قرار شد وزیر اقتصاد این تصمیمات که در این جلسات داشتن به عنوان راهکار‌های برون‌رفت از مشکلات با یک گام در جهت آرامش مردم و تغییر وضعیت در بورس به مردم عزیز اعلام کند. در سال‌های اخیر به دلیل شرایط تورمی حقوق مزایا کارمندان کارگران کفاف زندگی را نمی‌دهند. اقداماتی را دولت برای متناسب سازی سازی حقوق کارمندان انجام داد، یک اقدام این است که هر قشری بگوید می‌خواهم مشکل سازمان خودم را حل کند، اما اینطور نمی‌شود و ما در دولت باید فکر یک جمهور را کنیم و راه آن نظام عدالت پرداخت است.

دولت سیزدهم برای پرداخت عادلانه حقوق‌ها چه برنامه‌ای دارد؟

ما سازمان امور استخدامی را مامور کردیم تا لایحه‌ای را تدوین کند و نظام عادلانه پرداخت انجام شود. ما بر مشکل نظام ناعادلانه پرداخت را به آن واقفیم، ما دنبال یک عدالت در پرداخت حقوق‌ها هستیم.

ناسالم بودن هوای تهران در بیشتر روزهای سال در تهران در بخش‌های خبری اعلام شده است. نهادها و دستگاه‌هایی که باید قانون هوای پاک را اجرا کنند با وجود ضمانت‌های قانونی آن را اجرا نمی‌کنند. 

استانداران را مامور کرده ایم که جلسات مستمری تشکیل دهند، تا مشکلات دستگاه‌ها را بازگو کنند. ناوگان حمل و نقل شهری می‌تواند به قانون هوای پاک کمک کند و به دوستان گفتیم که در این موضوع آسیب‌شناسی کنند. به همکارانم تاکید می‌کنم که در بحث خارج کردن خودرو‌های فرسوده اقداماتی را انجام دهند و پیگیری کنند. دولت منتقدین دارد، ما از انتقاد استقبال می‌کنیم، انتقاد سازنده است. البته برخی از اظهارنظر‌ها در آن با واقعیت همخوانی ندارد گاهی نقاط قوت دولت منعکس می‌شود که به عنوان نقاط ضعف تلقی می‌شود.

آقای رئیس جمهور یکی از انتقادهایی که به دولت وارد می‌شود، بحث انتصابات است. چه میزان از انتصابات براساس شایسته سالاری انجام می‌شود؟

بنای ما از اول جابجایی اتوبوسی نبود. هیأت دولت را نگاه کنید، از آن‌ها بپرسید کدام‌شان از قبل با بنده رفیق بودند! به شکل عمومی از همه نظر خواستیم که چه کسانی برای وزارت و استانداری‌ها و دیگر بخش‌ها صلاحیت دارند؟ بعضی از همکاران ما در دولت در همین دولت همدیگر را دیده و شناخته‌اند. یا مثلا موضوع انتصابات فامیلی را بنده از بعضی از کسانی که می‌گویند خواستم که ۵ نفر را نام ببرند تا بنده پیگیری کنم، چرا که بنده در این قضیه مسئول هستم.

از سفر‌های استانی لذت می‌برم، مدیران باید اینطور باشند، با مردم بودن و حرف دل آن‌ها را شنیدن لذت دارد. شش روز کار سطح ملی و یک روز کار و دیدار با مردم را داریم.

پیک ششم با امیکرون به سویه غالب در کشور تبدیل شده است. چه تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده‌اید؟

به لطف خدا و کمک مردم امروز شاهدیم که هم ابتلا و فوتی‌ها بسیار کاهش پیدا کرده است. تاکید می‌کنم به مردم اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، ما مجبور به اعمال محدودیت‌هایی می‌شویم، اکنون کسب و کار‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها باز شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم لازم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ تير ۱۴۰۱
Hپس غلط میکنید سالی ده بار میرسد پای میز مذاکره و هزار دلار ارزان میشه
و سالی ده بار میز مذاکره بهم میزنید دلار ده هزار گران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله من رفتم وام ازدواج بگیرم به من ندادن ولی از مدارک من بدون اینکه من خبر داشته باشم وام گرفتن و من پرداخت کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
از خواهران عزیز خواهشمندم به جای استفاده از جوراب نازک در حضور نامحرم از جوراب کلفت زمستانی استفاده کنند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ولی همه چیز ما به تحریماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
۲ سال و نیم دیگه ترامپ برمیگرده.ببینم اونموقع میخوای چی بکنی.گنده تر از تو جا زد وای بحال بیسوادی مثه تو
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اخه چرا باید یکی با مدرک پنجم ابتدایی بر ۸۵ میلیون ایرانی تکلیف مشخص کنه؟چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
بپرس ببین تکلیفشو نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اخه چرا یه نفر از خارج کشور دلسوز ما شده ؟
پرچمت خارجیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
درجواب ۱۱:۱۲.پرچم خارجیه چون همه مسئولان کشورت تویتر فیلتر شده و اینستاگرام آمریکایی دارن ولی مردمو بزور تو سروش میچپونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۴:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
همه چیز ما مذاکره نیست ولی همه چیز ما فریبه .یه سری به بازار بزن از وقتی شما آمدید چقدز تورم داشتیم .لطفا گردن دولت قبلی نندازید از بی کفایتی کابینه و جنابتان میباشد .به شش کلاس سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
نظرم را منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شفاف سازی فیش ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
انسان خوبی هستی اما برای پست رییس جمهوری ایران ساخته نشدی. رییس کمیته امداد و یا همون تولیت مشهد .امروز استعفا بدهی بهتر از فرداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۴ تير ۱۴۰۱
اگه من بجای این رییس استان قدس بودم با درآمد آستان قدس و نذورات مردم کشور را چنان اباد می کردم که نیاز به هیچ محصول غذایی خارج نباشد و بابت ورود انها نیازی به ارز نباشد

بله انهم همه پول را صفر دخیره سازی روان آبها و جلوگیری از ورود آنها به خلیج فارس و دریای عمان می شدم و حتی کانال آبی بزرگ قابل کشتیرانی را تا قلب کشور یعنی از دریای عمان تا سمنان می آوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خخخ همه چیز حل شده وام ازدواج حل بشه همه چیز دورست میشه ر
زهی خیال باطل کوته فکران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
رئیسی حمایتت میکنیم، حتی اگه شبو روز بر ما تورم بارد
ایران در مسیر تولید
تورم فعلی واکسن تولید
سختی نیاز پیشرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
موافقم
-
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اصلا فامیل بازی نداریم در ارومیه برادر نماینده مجلس مدیر کل حراست استانداری میشودفامیل بازی هست شما نمیبینید
Germany
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
رئیسی همه چیز را درست میکنه،
آسیاب به نوبت
دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
درود بر رئیسی
دوستان به زودی مشکل بورس مرتفع میگردد
الان بهترین زمان برای خرید است
ما به رئیسی و حرفاش ایمان داریم
درود بر رئیسی، رئیس جمهور مقتدر
بوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
درود بر شرفت، #عشق_ما_رئیسی_قهرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا باید مردم حرف یک ساده لوح ونادونی مثل توروگوش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بچه بیا پایین بابا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شعار در مورد حمایت از بورس عمل صفر..وقتی مشاورهای وزیر اقثصاد اخبار غلط به وزیر میدهند نتیجش بهتر از این اوضاع بورس نیست..یعنی چی مشاور به وزیر میگه بورس راه خودش رو خودش باید پیدا کنه و دخالت غلط هست..اون روزی که شعار انتخاباتی میداید از حرفها نبود حالا راه کارتون اینه خاک تو سر بورسی ها که به این شعار دلخوش کردن این هم از رئیسی و وزیر اقتصادش اینجوری به بورس کمک میکنید مگه سهامدارهای خرد وهابی هستن مگه صیهونیسم هست باهاشون اینطور برخورد میکنید ..برید ببینید حقوقی ها پدر سهامدارها رو دراوردن کسی نیست برخورد کنه زنگ میزنیم به بازرسی بورس از دست حقوقی ها مگه اشکال نداره بازار باید نقد شوندگی داشته باشه اخه تو کف قیمت فروش ۲۶میلیون سهم خودرو و خرید ۶میلیون رو کجا بهش میگن نقد شوندگی چرا کسی به داد سهامدار خرد نمیرسه ۸۰درصد از سرمایه ما از بین رفته به کجا شکایت کنیم از دست مسئولین کشور دردمان رو به کی بگیم خدا لعنت کنه ظالم رو بس کنید دیگه همه چیز که سیاست نیست سفره و زندگی ومعیشت مردم شده بازیچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بزن یک آپارتمان رو خراب کن، چقدر طول میکشه تا درست بشه!! ها!!
حد اقل یکسال زمان میبره
اقتصاد که اندازه آپارتمان نیست، چند تا آدم کنار هم جمع بشن یکساله درستش کنند
حداقل رئیسی تا 1408 میخواد
تازه اقتصاد به روال خودش برمیگرده و آماده پیشرفت میشه
اقتصاد اینه، عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
در جواب 11:04 دقیقه باید بگم که دولت ریسی بجز برجام روحانی و کارهای اون برنامه ای ندارند ...

در ضمن الان دیگه اگه ی ذره هوش وجود داشته باشه مشخص میشه تو این چند سال کی به کل ملت ایران ظلم کرده.
رییسی حتی 1ساعت هم نباید ریس جمهور میشد حالا دیگه 8 سال !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
رییسی رییسی حمایتت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
وضعیت اشتغال و کار رو درست کنید. تا کسی منبع درامد نداشته باشه مگه میتونه که ازدواج کنه و . مسئولها تاکید به ازدواج به هر طریق و راه حلی برای افزایش جمعیت دارند اما به مسئله اصلی که تامین معیشت و گذران زندگی هست توجه نمی کنند. فکر می کنند شرایط زندگی همه مثل زندگی خودشان هست که دارای درامد بالا نفوذ و رانت و سهمیه اند و از تمام امکانات دولتی در این سالهاخوب استفاده کرده اند هست. نه زندگی ما به برکت تفکرات و عملکرد شمابسختی می گذره.
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۰:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش روزی می رسید که نیازی به وام ازدواج نبود و جوانان تامین بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییسی شما میتونی بگی از روزی که اومدید چه گلی بر سر ملت زدید؟از روزی که تشریف آوردید نه تنها وضع اقتصادی بهتر نشده که هیچ بدتر هم شده.اگر به امیدواری شما قرار بود وضع خوب شود باید دولت قبل که شعارش دولت تدبیر و امید بود خوب میشد.شما که هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دلار روحانی 32000
دلار رییسی ضمن تورم و خزانه خالی 25000
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آمار کرونای کجا را میگید کاهشی هست؟؟؟ چون کشور ایرانی که ما داریم زندگی می کنیم آمار از روزی که مسولین خواستند بازگشایی کنند و گفتند که کرونا دیگر تمام شده و وضع خوب شده،هر روز بدتر و بدتر شده.احتمالا شما در کشور ایران دیگری زندگی می کنید.یک مقدار اخبار هم تماشا کنید بد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تورو خدا بورس رو جمع وجور کنید نابود شدیم بیچارمون کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییسی شما کدوم وضع گاهش کرونا را میگی؟؟ هر روز داره آمار بالاتر میره مرد مومن ولی شما کلا می خوای بی خیال کرونا بشی.ولی فایده نداره چون کرونا بی خیال نمیشه.تنها راه بازگشت‌ هرچه شرکت محدودیت هاست نه بازگشایی های مرگ آور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مرد مومن هر روز آمار از روزی که شما گفتی همه چیز عادیه ک بازگشایی کردی بدتر شده تازه می خواهی هنوز هم ادامه دهی به این بازگشایی ها؟؟ به جای این بازگشایی ها شما باید محدودیت می گذاشتید حضرت آقا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
همین مجلس خیانت کرد طرف ده ساله جایی کار می‌کنه استخدام نشده با سه فرزند .فرزند مجرد ایثارگر یک سال آمده جلوی چشمان او استخدام داره میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شما در این چهار سال فقط دو سه کارذمفید در داخل کشور کنید انگار کلی کار کردید
.شفاف سازی در فیش حقوقی
زمین خواری کوه خواری ساحل خواری جنگل خواری
اقتصاد یک دست یا دولتی یا خصوصی
کشور را از این انقباضات درآوردن مثل دوران خاتمی که عالی بود کشور نه حالت انقباض بودد،نه انبساطی
نظام پرداخت هماهنگ حقوق
استخدام عادلانه
همین مجلس خیانت کرد طرف ده ساله جایی کار می‌کنه استخدام نشده با سه فرزند .فرزند مجرد ایثارگر یک سال آمده جلوی چشمان او استخدام داره میشه

و اخرردوباره شفافیت فیش ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
یک کلمه هم از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
رئیسی استعفابده
نمیتونی مملکت روبچرخونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
واقعا بره ادامه تحصیل بده برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
باشه چون تو گفتی
Canada
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
دولت آکواریومی روحانی و دار و دسته اش
بلایی سر کشور اوردند که
باعث شد .دولت مردمی با مشکلات عدیده ای روبرو بشه
صبر داشته باشید .
چطور از دولت روحانی انقدر انتظار نداشتید
مگر معجزه گر یا شبعده باز است که
در مدت کوتاه مشکلات را برطرف کند
صددرصد موفق میشوند .خوب شروع کردند
همه مشکلات برطرف میشه .با توکل بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چطور باندها صبر نکردند و پنجاه تا پست گرفتند
مردم صبر کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دولت حرف بی عمل بهتر از اکواریومی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
این مردمی که میگن کیا هستن دقیقا ؟ دولت مردمی یعنی چی؟
همین نظرات رو بخونی مشخصه چقد بین مردم محبوبه یا منفور
زیاد ۲۰:۳۰ گوش دادی فکر کردی این واقعا دولت مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بهترین کارعدالت در پرداخت هاست نظام جامع نمی خواهد قانون مدیریت هست ولی اکثر سازمان هااستثنا شده اند واین قانون برای سازمانهای مشمول ناقص اجرا می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شما فعلا با بازگشایی های اجباری که می خواستی انجام بدی و ظرف چند روز وضع کرونا را بحرانی کردی را بی خیال شو و محدودیت ها را مثل سابق برگردون بقیه چیزا پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بخاطر۲۲بهمنه
بعدش پیک ششم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تورو خدا بورس رو جمع وجور کنید نابود شدیم بیچارمون کرد والا این بورس خطر واثر بدش خیلی بدتر وبیشتر امریکا واسراعیل وکرونا هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
الله اکبر
مرگ بر امریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۷:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام ریس جمهور محترم بندمادری هستم که متاسفانه جز هیچ دسته های در این کشور نیستم نه کارمند نه بهزیستی نه کمیته امداد نه دارای بیمه نه دارای آمد دراین کشور من یک مرده متحرک هستم آیا شما در برابر من مسولیتی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ریسی
خودش هم مرده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مسئولیتش اینه بگه شما هم از امروز اولویت هستید
این طفلی هیچی بلد نیست چه انتظاری داری خانوم ها
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۷:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام ریس جمهور محترم بندمادری هستم که متاسفانه جز هیچ دسته های در این کشور نیستم نه کارمند نه بهزیستی نه کمیته امداد نه دارای بیمه نه دارای آمد دراین کشور من یک مرده متحرک هستم آیا شما در برابر من مسولیتی ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
باسلام لطفا برسد دست ریس جمهور شما ادم متدینی هستی وکفار نه پس سیاست چیزی عجیب است پس خیلی مواظب باید بود حداقل باید در کابینه خود ادمی داشت که از همه نظر هفت خط باشد بااینکه بعضی ها سواد مناسبی ندارند ولی سیاست مداران قهاریند باید یکی را پیدا کنی که همیشه جور کار رابکشد خیلی دوستت داریم سید بورس را هم درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
کشور یکساله معطل برجامه. چند ماه به خاطر انتخابات تاخیر افتاد و دوباره ۶ ماهه معطل برجامه. اگر توافق بشه میشه امیدوار بود سال اینده تورم کمتر بشه وگرنه که به قول نماینده مجلس سال دیگه تورم انقدر شدیده که مردم بورس را فراموش میکنن. بورس هم ریزشی هست به خاطر برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
الهم صل علی محمد واله محمد وعجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
این چی هستش نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بورس رو درست كن
اقتصاد رو به دست مردم بسپار
اينقدر منت روس و چين و اجنوي رو نكشيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بیسواد «اجنبی» نه اجنوی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تازه فارسی یادش دادند
Iran (Islamic Republic of)
دوست عزیز
۰۱:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا دروغ وام ازدواج در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
تبریزی
۰۱:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با سلام . حالا این دو مجری توانمند شبکه خبر ، که خدا حفظ شان کنه ، سوالات خوبی پرسیدند . اما ترا خدا دیگه از آقای حیدری برای مصاحبه ها استفاده نکنید . ایشون خنثی و تکراری هستند .اصلا سوالاتش چالشی نیست اگر هم باشه او نحوه سوال کردنش به دل نمی نشیند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آیا نماز رئیسی در کاخ کرملین از لحاظ فقهی درست بود و نماز در زمین قلبی محسوب نمی شد
آیا رئیسی برای نمایش از دولت و ملت روسیه اجازه گرفته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
حالا اگر زمین غصبی نبود قبول بود ؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۱:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مهمان حبیب خداست هیچ جای خونه برای مهمان غصبی نیست نمازش هم صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
واکسن برکت بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ار همه چیز مزاکره نیست از وقتی اومدی همه چیز صد برابر شده صد رحمت به روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
عزیزم برو به بابات بگو بیاد یکم باهاش گفت و گو کنیم شاید ادمت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
در امور اقتصادی و معیشت هر کاری که انجام میشه فقط این موضوع ملاکتون باشه که مردم از لحاظ خوراک پوشاک مسکن و شغل تحت فشار شدید هستند و چشم انتظار کار موثر هستند نه مصاحبه و ... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
کاری که روحانی تو هشت سال نتونست انجام بده بنظرتون رئیسی می‌تونه تو پنج ماه انجام بده

دوستان دیواری که روحانی تو هشت سال بر سر ملت ریخت نباید انتظار داشت دولت رئیسی تو چند ماه درستش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
پس چی ؟ کاری که روحانی در 8 سال نتونست انجام بده را رییسی میتونه توی پنج ماه انجام بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه دولت قبلی ینی با صد میلیون تا قبل از روحانی میشد خونه ، ماشین و حتی زن گرفت

ولی الان با صد میلیون چه خاکی بر سرمون بریزیم یه جمجمه پرایدم گیرمون نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
کاشکی مردم برات مهم بودن
کاشکی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
دعوتمون کردید به بورس بهتون اعتماد کردیم سرمایمون رو از بین بردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
به خدا جمع جور کردن بورس به راحتی ممکنه تمام شرکتها موقع پذیرش در بورس موظف به پیروی از قانون وحمایت از ارزش سهامشون هستند ولی کسی نیست از اونا مطالبه محکمی کنه به راحتی سهام شناور تو بازار بورس رو باید جمع کنند وارزشش ببرن بالا ولی کو ادم دل سوز وحامی مردم بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
هی نگویید جوانان امیدوار باشند من فارغ التحصیل بیکار که میخواستم کنکور تجربی بدم ولو یه پرستار معمولی بشم امروز توی شورا انقلاب مصوبه تاثیر معدل را تصویب کردید یعنی من از نو باید برم مدرسه درس بخونم واسه اینکه برم دانشگاه به چه امیذی زنده بمونم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
هم میخای درس نخونی هم قبول شی
تازه اون موصوبه مال 1402 است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
من طرفدار دولت رئیسی نیستم ولی دولت رئیسی اولین دولتی در تاریخ ایران است که در امور اقتصادی هم نگاه به شرق دارد هم به غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تو طرفدار هستی این بچه بازی ها مال ۲۰ سال پیش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
من که طرفدار رییسی ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه ايشان اينكاره نيست.
Iran (Islamic Republic of)
sajad
۲۳:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
درود بر رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
گل گفتی
ما میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ستوده
۲۳:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام یک راهی برا بورس بزارید میدونی چند خانواده از هم پاشیدن تو خدا کاری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اومدی چی درخواست میکنی؟ اولویت اول بورس بود و اینطوری شد. اگر اولویت اخر بود ببین چی میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خیلی ها با طمع سودسالیانه چند صد درصدی آمدن در بورس . انصاف داشته باشید سود نزول هم سالانه 50% نمیشود .چرا باید دولت سود سالیانه چند صد درصدی را برای شما مهیا کند . اون هم از بیت المال؟. حالا که واقعیت بازار رو فهمیدید انتظار ها را کم کنید و طبق روال بازار آزاد در بورس تشریف داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
کشورهای جهان با پنبه سر میبرند همان سیاست و دیپلماسی که البته پشت آن اقتصاد قوی و مرزداری قوی است

وشما با موشک میخواهید اقتدارگرایی کنید
اینها دیگه جواب نمبده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
بجای این کار تبلیغات کاش خانواده ها را تحکیم کنند که برای ۳ ازدواج ۲ طلاق اتفاق نیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
شانزده سال این حرف شنیدیم جناب رییس جمهور

حرف جدید بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نظر پوتین چی بود؟
Canada
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
دولت مردمی پرکار که تابحال خوب پیش رفته اید
مخصوصا خود شما
اگر شفاف سازی را در تمام سطوح دولتی و خصوصی برقرار کنید
خیلی از مشکلات .دزدی .اختلاس .احتکار و نفوذی ها برطرف میشه
در این چند دهه .بعلت عدم شفاف سازی
همه جرایمی صورت گرفته از رشوه تا.......
مشکل ایران زمین عدم شفاف سازی است
هر کس هم که علیه شفاف سازی است
شک نکنید
ریگی در کفش دارد .
لیست دزدها. اشکار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
احتمالا تو از اقوام وزرا و ریس جمهور هستی وگرنه ما که جز مسئول شدن اقوام اینها کاری ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
رییس جمهور رییسی حمایت حمایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
ابراهیم بت شکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
مارابه خیرتوامیدنیست
شرمرسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
خدا قوت
خدا پشت وپناهت ریس جمهور محترم آقای دکتر رییسی
خدا واعمه اطهار عزیزو مردم ایران پشت و پناهت خیلی بزرگی خیلی خوبی خداوند حافظ و نگهدارت برادر گرامی تو رو خدا مراقب خودتان هم خیلی باشید ایران به شما مردان خدا نیاز دارد
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۱:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
واقعا جدی گفتی یا ملت رو سرکار گذاشتی...!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
تا امریکا اجازه نده هیچکس با شما کار نمیکنه...حتا چین و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
صد در صد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اشتباهی مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
مگه نمیگفتین مذاکره با امریکا سم است؟؟؟؟
مگه نمیگفتین از برجام خارج بشه آتیش میزنیم؟
مگه نمیگفتین آمریکا شیطان بزرگه؟
مگه نگفتید ما به آمریکا بدبین هستیم؟
یعنی الان بایدن از اوباما پاکتره؟قابل اعتمادتره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اتفاقا همه چیز ما مذاکراته .. خودتون رو به کدوم راه می زنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
وعده اولتون چی شد؟!
#بورس_اولویت_اول
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
وعده اول بحران کرونا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
وقتی تحریم.نمیشه باهیچ کشوری ارتباط داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
حاجی بورس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اینم یه جک جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
وام. ازدواج پیش کش جیب سهامدارن بدبخت رو. نزنید خودمون ردیفش میکنیم کو وعده وعید که دادی که بازار سرمایه رو سامان میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
بخدامعلوم نیست چی میگن اصلا برنامه ندارن فقط میگن بیان کمک کنن نخبگان ومسئولین ومردم بس شماچیکاره اید خدارحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۱:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
بعضی از تحریم ها را نمیشه خنثی کرد و حتماً باید رفع شود .

مثل تحریم بانک و بیمه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اتفاقا تحریم بانکی رو میشه دکر زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
صد البته اولویت اول شما بورس و جبران زیان و همچنین کاهش قیمت ماشین و سمند 180 میلیونی و کاهش قیمت کالاهای اساسی بوده سپاس جناب رئیسی
آخرین اخبار