حکایت مسافران مبتلا به کرونا در پرواز کابل مشهد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وضعیت مسافران مبتلا به کرونا در پرواز کابل مشهد خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد پهلوان گفت: در خصوص ۲۰ نفر مبتلا به کرونا در پرواز کابل مشهد به استحضار می‌رسانم که تاکنون چنین گزارشی واصل نشده است و  موضوع تکذیب می‌شود.

به گفته او تمامی پرواز‌ها از مبادی عراق، پاکستان، ترکیه و افغانستان در فرودگاه مشهد مجدداً از نظر ابتلا به کرونا با انجام تست پی سی آر رپید چک می شود.

او گفت: در خصوص قرنطینه مسافران مبتلا به کرونا، دانشگاه فقط مسئولیت اعلام بیماران به ادارات راه و شهرسازی و گردشگری را دارد که در ستاد استانی مقرر شد؛ نهاد‌های ذیربط نسبت به قرنطینه سازی مبتلایان اقدام کنند و مسئولیت قرنطینه به عهده دیگر ادارات است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خصوص کارت واکسن به استحضار می‌رساند در تمامی پرواز‌های خارجی منتهی به مشهد کارت واکسن توسط اعلان‌ها بررسی می‌شود، ضمن اینکه در مشهد مسافرین در بدو ورود از نظر کارت واکسن و تست پی سی آر منفی ۷۲ساعت قبل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نداشتن هر یک از موارد مسافر دیپورت شده و یا اینکه تست پی سی آر گرفته می‌شود که تاکنون موردی در این زمینه مشاهده نشده است.

او گفت: هم اکنون در فرودگاه مشهد ۲۰ نفر نمونه گیر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد حضور دارند تا با تسهیل امر نمونه گیری ضمن کمک به ورود به موقع مسافرین از ورود مبتلایان به کشور جلوگیری کند.


انتهای پیام//ت. ز.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خدایا چقدر گفته شد اگه رعایت نکنیم اوضاع دوباره عین قبل میشه یه عده سهل انگاری کردن ، اینم نتیجش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
کم ما دغدغه داریم ، این شایعات هم بدتر استرس وارد میکنه