کانادا تجهیزات جاسوسی به اوکراین ارسال می‌کند

کانادا قصد دارد به اوکراین در زمینه جمع آوری اطلاعات و مقابله با حملات سایبری روسیه کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- جاستین تورودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد ضمن ارسال برخی تجهیزات اطلاعاتی و جاسوسی به اوکراین، عملیات‌های آموزش ارتش اوکراین را تا دو برابر در خاک این کشور افزایش خواهد داد.

ترودو در جمع خبرنگاران تاکید کرد: با توجه به افزایش تنش‌ها و تجاوزات غیرقابل توجیه روسیه در مرز‌های اوکراین، کانادا برای حمایت مستمر از اوکراین در این کنار این کشور خواهد ایستاد.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا نیز در این ارتباط گفت: کانادا کارگروهی برای بررسی افزایش ظرفیت خود در اوکراین برای حمایت‌های همه جانبه تشکیل داده است.

جولی خاطرنشان کرد: دیپلماسی بهترین گزینه برای حل بحران اوکراین است و هر گونه اقدام روسیه علیه این کشور می‌تواند به ضرر مسکو تمام شود. کانادا آماده اعمال هر گونه تحریم اقتصادی و سیاسی علیه مسکو در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین است.

ترودو همچنین خبر داد: ماموریت آموزش نظامی و اطلاعاتی نیرو‌های کانادایی در خاک اوکراین با بودجه‌ای بالغ بر ۲۶۹ میلیون دلار برای مدت سه سال دیگر تمدید خواهد شد.

کانادا هم اکنون به بیش از ۳۰ هزار نیروی نظامی اوکراینی آموزش‌های رزمی و اطلاعاتی می‌دهد. ترودو همچنین در ادامه افزود: کانادا قصد دارد یک بسته از تجهیزات غیرتهاجمی از جمله برخی تجهیزان اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی به اوکراین ارسال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
کی تا حالا شلغمم جزو میوه ها شده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اوکراینیا خودشونو کردن گوشت قربونی آمریکاییا
آخرین اخبار